6 ontbijttips onder de 300 calorieën!

Inhoud

Wil je wat afvallen? Of gewoon nét wat gezonder eten? Dan hoeft je ontbijtje echt niet saai te zijn. Wij hebben 6 lekkere, caloriearme, ontbijtreceptjes voor je verzameld.

Healthy bananenpannenkoekjes

Deze pannenkoekjes zijn superlekker en gezond. Het enige dat je nodig hebt is 2 eieren, een banaan en een beetje olie. Prak de banaan en mix deze met de twee eieren. Verwarm wat olie een koekenpan, doe hier een beetje van het beslag in en bak de pannenkoekjes bruin. Voor nog wat meer smaak kan je nog een beetje kaneel erover strooien.

Beschuit en ei

Zo gemaakt en heel erg lekker. Je maakt dit met 1 gekookt ei, 2 beschuiten, een halve banaan en 2 of 3 aardbeien. Beleg je beschuitjes met banaan en aardbeien en eet er het gekookte eitje bij. Superlekker en supergezond!

Muesli met lekkers

Dit lekkere, gezonde ontbijtje is heel snel klaar. Strooi 50 gram muesli in een kommetje, voeg er 100 gram halfvolle yoghurt aan toe en een paar appelpartjes.

Makkelijke havermoutpap

Deze havermoutpap is voedzaam, lekker en ook nog eens snel gemaakt. Breng 250 milliliter (amandel)melk samen met 20 gram havermoutvlokken, 2 eetlepels cacaopoeder en 1 eetlepel kaneel aan de kook. Na ongeveer een kwartier is de pap dik en goed. Eventueel kun je er rietsuiker aan toevoegen voor wat meer smaak.

Sojayoghurt met fruit en zaden

Een lekker fris en fruitig ontbijtje. Schenk wat yoghurt in een kommetje en voeg twee stuks fruit naar keuze toe, zoals een banaan en een appel of peertje. Of een flinke hand druiven of bosbessen. Alles kan dus. Voeg daarna zaden toe, zoals lijnzaad, zonnebloempitten of chiazaad. Klaar!

Gezonde bruine boterham

Begin je de dag het liefst met een boterham? Dan is dit een heerlijk recept voor je. Besmeer 2 bruine boterhammen met wat halvanaise. Beleg 1 sneetje met 1 plakje ham en een tomaatje. Leg het ander sneetje erbovenop en smullen maar!