Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

Babyborrel organiseren? Handig To Do Overzicht!

Olivier
5 min read

De meeste mensen vragen mensen naar hun kindje te komen kijken door kraamvisite toe te laten op bepaalde delen van de dag, maar je kunt er ook voor kiezen om een babyborrel te organiseren als je net bevallen bent van jouw zoon of dochter. Ben jij van plan om een babyborrel te organiseren, maar weet je niet precies hoe je dit moet doen? Gebruik dan de to do list voor een onvergetelijke babyborrel in dit artikel en lees welke dingen je in ieder geval moet regelen als je een babyborrel gaat organiseren.  

De babyborrel to do lijst: Dit moet je regelen

Er zijn enkele zaken die je moet regelen om een geslaagde babyborrel te organiseren. De dingen die je in ieder geval op jouw babyborrel to do lijst moet noteren, zijn de volgende:

  1. Een lijst maken met mensen die je uit wil nodigen voor de babyborrel.
  2. Uitnodigingen ontwikkelen voor de babyborrel en deze uitnodigingen ruim voor de datum van de borrel op de post doen.
  3. Vrijwilligers regelen die jou willen helpen op de dag van de babyborrel zelf. Natuurlijk wil je partner je helpen, maar misschien kunnen je vriendinnen je ook wel helpen.
  4. Het verzorgen van hapjes en drankjes. Heb je hier zelf geen zin in of tijd voor, dan kun je het beste een cateringbedrijf raadplegen om dit te doen.
  5. Het selecteren van een locatie. Je kunt de babyborrel natuurlijk thuis organiseren, maar je kunt dit ook ergens anders doen.
  6. Het voorbereiden van de locatie. De locatie moet niet alleen baby- en kindproof zijn, maar er ook gezellig uit zien.
  7. Een thema kiezen voor de babyborrel. Denk hierbij aan een thema als dieren, maar ook aan een thema als strand of cupcakes.
  8. Het maken van goodie bags met leuke aandenken aan de borrel.
  9. Het bedenken van activiteiten en/of spelletjes, in ieder geval voor de kinderen op de babyborrel. Voor de volwassenen kun je eventueel ook activiteiten bedenken.
  10. Het regelen van een professionele fotograaf of het gebruiken van een eigen camera om professionele foto’s te maken.
  11. Tot slot is het belangrijk om alvast na te denken over de periode na het feest. Vier je het feest thuis? Dan is het belangrijk om je te beseffen dat je flink schoon moet maken na het feest. Heb je hier zelf de kracht niet voor of heb je geen tijd, dan is het beter om alvast de schoonmaakster te bellen voor de dag na het feest.

Belangrijk: Verstuur de uitnodiging op tijd en met complete informatie

De uitnodiging van de babyborrel is erg belangrijk. Wordt de uitnodiging niet op tijd verstuurd of is de uitnodiging niet duidelijk, dan is de kans groot dat je een borrel organiseert voor een veel te kleine groep mensen. Daarom is het belangrijk om de uitnodiging niet alleen tijdig voor het feest te sturen (4 tot 8 weken na de bevalling is de richtlijn), maar ook complete informatie op de uitnodiging te zetten. Denk hierbij aan je naam, de naam van het kind, de datum van het feest, de tijd waarop het feest begint (en eventueel eindigt) en de plaats van de babyborrel. Eventueel kun je er ook voor kiezen om een lijst met cadeauwensen op de uitnodiging te zetten, maar dit is natuurlijk niet verplicht.

Een babyborrel organiseren: Drie algemene tips

Ga jij een babyborrel organiseren en heb je wel meer nodig dan een to do lijst voor een geslaagd feest? Gebruik dan de drie algemene tips voor het organiseren van een babyborrel en je weet zeker dat je een geslaagd feest geeft.

  • Tip 1: doe de meeste voorbereidingen voor de bevalling. Dit scheelt niet alleen tijd als jouw kindje eenmaal geboren is en de babyborrel steeds dichter in de buurt komt, maar scheelt je ook veel stress. En omdat er al genoeg verandert als je kindje geboren is, kun je de stress van de babyborrel er zeker niet bij hebben.
  • Tip 2: vraag iemand om jouw gastheer of gastvrouw te zijn. Dan hoef je je zelf niet druk te maken om het ophangen van de jassen, het vullen van drankjes en het aanvullen van de hapjes, maar kun je je echt concentreren op je gasten en natuurlijk op je kindje.
  • Tip 3: geef een eindtijd door voor het feest. Na een tijdje ben jij niet alleen moe, maar heeft ook je kindje genoeg van al die aandacht op het feest. Zet een eindtijd op de uitnodiging en je voelt je niet schuldig als je mensen weg moet gaan sturen. Weten de bezoekers van jouw borrel een eindtijd, dan gaan ze waarschijnlijk voor het einde van de borrel al weg.
Door Olivier

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Lees Meer ...

Logo Gezond

Meest gedeeld

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…