Gezond eten uit het vuistje

Niets is zo lekker als even snacken uit het vuistje. We kunnen de gemiddelde vuist met aardig wat versnaperingen vullen. De schrijver van dit artikel heeft mogen testen wat voor lekkers er allemaal in een vuist kan én nog gezond is ook.

In totaal hebben we drie heerlijke gezonde snacks op een rij gezet.

Je kunt vrij eenvoudig een gezonde snack maken. Deze snacks zijn snel te bereiden, supergezond en boordevol belangrijkste voedingsstoffen. Natuurlijk kan je overal van deze snacks genieten. Vlak voor een work-out, tijdens je werk of als je een goede film aan het kijken bent.

Avocado-Kip mini wraps

Een persoonlijke favoriet van mij zijn de avocado-kip wraps. Deze zijn in verschillende formaten te bereiden. Als je het liefst de wraps uit je vuist eet, dan moet je natuurlijk voor de mini-variant kiezen. Deze snack zit boordevol goede voedingsstoffen en het allerbelangrijkst: Avocado.

De werking van avocado is goed voor je energietoevoer en zelfs je vruchtbaarheid. Wat avocado de afgelopen jaren voor de mensheid heeft betekent, kan geen wereldleider aan tippen. Zó lekker is avocado! Becel introduceerde net daarom een gloednieuwe variant op hun Original, namelijk Becel met avocado- en limoenolie, heerlijk op brood of op toastjes en wraps.

Om deze snack te bereiden heb je alleen maar wat avocado, kipfilet en Becel original of Becel met avocado- en limoenolie nodig. Wil je deze mini-wrap nog gezonder maken, dan kies je voor spelt wraps!

Snoepgroente

Je hebt ze misschien wel eens in de supermarkt voorbij zien komen: snoepgroente. Alhoewel nog niet iedere supermarkt aan dit fenomeen meedoet, zullen de komende jaren ongetwijfeld meer supermarkten volgen. De bekendste snoepgroente zijn de (cherry-)tomaatjes, waar je eindeloos van kan blijven genieten. De tomaatjes zijn gezond, boordevol voedingsstoffen en on-ge-loof-lijk lekker.

Een andere soort snoepgroente die je niet mag missen, zijn de snoeppaprika’s. Deze paprika’s hebben een oranje kleur en zijn heerlijk zoet. Je smelt weg als je er eentje eet, omdat ze zo’n prettige zoete smaak hebben. Omdat ze ook nog eens gezond zijn, kan je deze gezonde snack aan de lopende band blijven eten.

Tenslotte kan je nog kiezen voor de snoepkomkommer. Weliswaar is de snoepkomkommer wat zeldzamer, aangezien het aanbod momenteel nog beperkt is. Echter is de snoepkomkommer supergezond en bijzonder lekker.

Door jouw gezonde snacks af te wisselen tussen deze drie soorten groente, kan je een gevarieerde snack aan jouw snack-aanbod toevoegen.

Sushi

Niet alle soorten sushi zijn even gezond: maar wel als jij ze zelf maakt! Maak sushi-stukjes met bijvoorbeeld tonijn en krab, zonder mayonaise of andere slechte toevoegingen, en je haalt een heerlijke snack in huis. Deze snack kan je op ieder moment van de dag eten en zijn ook voor feestjes een aanrader.

Je kunt zelf kiezen of je grote sushi-stukken maakt of kleinere. Ook kan je voor quinoa-rijst of spelt-rijst kiezen om jouw sushi nog gezonder te maken!

Bron foto: Ah