Een hapje vol energie!

Namiddagdipje? Energie balletjes geven jou de boost die je nodig hebt.

Snel, lekker én gezond

Een balletje vol energie, zo kun je ze het best omschrijven. Snelle, maar bovendien ook gezonde suikers! Het perfecte tussendoortje met andere woorden. Of een kleine snack net voor het sporten om het beste van jezelf te kunnen geven! Meestal heb je maar 3 tot 5 ingrediënten nodig, dus het is helemaal niet moeilijk om ze zelf te maken. Het enigste wat je nodig hebt is een blender / hakmolen. Je kan zelf eindeloos variëren… Je kiest gewoon wat je zelf lekker vindt.

Alles met mate!

Wel opletten! Deze balletjes zijn héél lekker en gezond. Maar ze bevatten wel een dosis (natuurlijke) suikers. Beperk dus je porties en eet ze met mate. Het duurt ongeveer 10 minuutjes om enkele energie balletjes te bereiden! Daarna leg je zo nog best een uurtje in de koelkast.

Recepten

Gedroogd fruit

Ingrediënten

  • 6 zachte ontpitte dadels, type medjoul (of 12 dadels, geweekt in water als je ze koopt in de supermarkt)
  • 30g havermout
  • 1 handje gedroogd fruit (je kan kiezen tussen cranberries, rozijnen, goji bessen, moerbeien…)

Wat moet je doen:

  1. Doe de dadels en havermout samen in de blender. Mix alles tot je een mooi geheel krijgt.
  2. Doe het gedroogd fruit erbij.
  3. Rol de balletjes! Klaar!

Choco-coco

Ingrediënten

  • 6 zachte ontpitte dadels, type medjoul (of 12 dadels, geweekt in water als je ze koopt in de supermarkt)
  • 15g kokosrasp
  • 15g kokosmeel
  • 1 theelepel pure cacao

Wat moet je doen:

  1. Doe de dadels, kokosrasp, kokosmeel en cacao in een blender. Mix tot alles een mooi geheel is.
  2. Rol de balletjes. Klaar!

Smakelijk!