Maak je lichaam in no-time summerproof

Inhoud

Wil jij je lichaam in no-time summerproof maken? Hier lees je hoe je dit het beste aanpakt. Voor het beste resultaat, focussen we onszelf op voeding, beweging en verzorging. Aan de slag!

Eet je slank

We beginnen met je voeding. Dit heeft namelijk het grootste effect op je figuur. Al train je jezelf helemaal suf, je valt niet af als je jezelf blijft volproppen met ongezond eten. Eet jezelf daarom slank met de volgende tips.

1. Schrap simpele koolhydraten

Schrap toegevoegde suikers uit je eetpatroon en probeer simpele koolhydraten zoveel mogelijk te vermijden. Complexe koolhydraten, ook wel langzame koolhydraten genoemd, kan je wel gewoon eten, maar overdrijf niet met de porties.

2. Groenten en fruit

Eet twee stuks fruit per dag en en wees niet bang om te overdrijven met groenten. Groenten bevatten weinig suiker en calorieën, waardoor je er dagelijks flinke hoeveelheden van kan eten. Ze zorgen er bovendien voor dat je jezelf goed verzadigd voelt, zodat je ongezond eten makkelijker laat staan. De vitamines en mineralen uit groenten en fruit zijn ook meteen goed voor je huid. Welkom stralende zomerhuid.

3. Wees niet bang voor vetten

Gezonde vetten maken je niet dik. Ze helpen je juist om af te vallen en een slanke lijn te behouden. Wees daarom niet bang voor vetten en geniet van gezond vet eten zoals noten, vis en avocado’s. Ook deze vetten zorgen ervoor dat je sneller en langer vol zit, waardoor je niet meer hoeft te vechten tegen eetbuien.

Strak lichaam? Beweeg

We zitten met zijn allen behoorlijk veel. En lang. En dat komt ons figuur niet ten goede. Zorg daarom dagelijks voor wat extra beweging. Bijvoorbeeld door:

  • Vaker te staan in plaats van te zitten. Is dat lastig omdat je kantoorwerk doet? Een zit-sta bureau is een geweldige investering.
  • Dagelijks een korte workout te doen. Geen tijd is geen excuus. Als je de wekker tien minuutjes eerder zet, heb je al even gesport voor je dag begint. Een heerlijke positieve start van je dag die je energie geeft.
  • Sporten leuk te maken voor jezelf. Verplicht jezelf niet iets te doen wat je niet leuk vindt, want dan houd je het lastig vol. Zoek indien nodig naar een alternatief waar je wel enthousiast van wordt.
  • Een app te downloaden met workouts en een kalender om je prestaties bij te houden.
  • Vaker te voet te gaan, te fietsen en de trap te nemen.
  • Te focussen op krachtsporten. Daar krijg je veel sneller een strak lichaam van dan met duursporten.

Verwen jezelf

Dit is voor velen het leukste onderdeel: verwen jezelf. Laat je haren knippen en ga eventueel voor een nieuw kleurtje. Neem de tijd om je huid uitgebreid te verzorgen met een lekkere scrub en voedende crème. Ontharen is natuurlijk ook een must om je lichaam helemaal summer-proof te maken. Vergeet ook je voeten niet. Vijl eventueel eelt weg en smeer je voeten dagelijks in met een crème die ze lekker zacht houdt.