Tips om je natuurlijke weerstand te verhogen

Het immuunsysteem is jouw belangrijkste wapen tegen een aantasting van de gezondheid. Het is het schild dat ongewenste indringers zoals virussen buiten de deur houdt. Het is dan ook belangrijk dat je ervoor zorgt dat je afweer zo gezond en sterk mogelijk is. Je kunt dit doen door je aan een aantal makkelijke gewoonten in het dagelijkse leven te houden.

Slaap voldoende

Om een gezond immuunsysteem te krijgen en daarna te behouden is het belangrijk dat je je lichaam voldoende rust geeft. Wie uitgerust is, is gezonder en fitter. Dit is een belangrijke voorwaarde om je verdedigingsmechanismen scherp te houden. Probeer zeker 6 tot 8 uur te slapen, want voldoende nachtrust is onontbeerlijk voor een goede weerstand.

Beweeg en eet gezond

Beweging en gezonde voeding gaan hand in hand. Samen zorgen ze ervoor dat je op een gezond gewicht blijft. Wie met overgewicht kampt, loopt de kans dat zijn immuunsysteem te veel werk moet verrichten om gezond te blijven.

Eet veel groenten, ze zijn goed voor je weerstand. Kies voor verse groenten omdat ze een veel hogere voedingswaarde hebben. Daarnaast zijn rauwe groenten beter voor je weerstand dan gekookte groenten, want rauw bevatten groenten veel meer antioxidanten. Kies bij voorkeur voor donkergroene groenten, zoals broccoli of boerenkool. Die zitten namelijk barstensvol zink en vitamine C. Let daarnaast ook op je suikerinname. Suiker is één van de belangrijkste tegenstanders van je immuunsysteem.

Ook fruit is een uitstekende bron van vitaminen en antioxidanten. Vooral citroen, bosbessen en frambozen geven je immuunsysteem een extra boost

Mijd roken en alcohol

Roken en alcohol zijn een slechte combinatie en ondermijnen je immuunsysteem. Indien je toch een glaasje wilt drinken, kies dan voor rode wijn. Het bevat een stof, die je weerstand helpt versterken. Het werkt spijtig genoeg wel enkel als je een bepaald gen hebt.

Vitamines

1. Vitamine C

Vitamine C is een van de belangrijkste vitamines die het immuunsysteem ondersteunt. Het speelt een rol bij de vorming van antilichamen en bij de neutralisatie van giftige stoffen die veroorzaakt worden door virussen en bacteriën.

2. Vitamine D

Een tekort aan deze vitamine is een van de belangrijkste oorzaken voor de uitbraak van verkoudheden en griepjes in de winter. Vitamine D versterkt het immuunsysteem en verlaagt de kans op virale en bacteriële infecties.

3. Zink

Zink is een mineraal dat noodzakelijk is om je immuunsysteem optimaal functionerend te houden. Daarnaast is het ook nodig bij de opbouw van eiwitten en de groei én ontwikkeling van weefsel. Zink komt in kleine hoeveelheden voor in voedingsmiddelen zoals vlees, kaas, graanproducten, noten en schaal-en schelpdieren. Het volstaat om een multivitamine die zink bevat in te nemen om aan je dagelijkse behoefte te voldoen.

Het belangrijkste is om er achter te komen wat bij jou de belastende factoren zijn voor je immuunsysteem. Als je die kunt elimineren verbeter je niet alleen je weerstand, maar je algehele gezondheid. Wil je graag een normaal werkend én een natuurlijke versterking van het immuunsysteem? Kies dan voor een supplement zoals Immuun Actief, een nutriëntencomplex voor het immuunsysteem.

Pure

Nog niet helemaal duidelijk voor u?Stel je vraag