Quinoa met zalm, spinazie en dille

Altijd al eens quinoa willen proberen, maar wist je niet goed hoe? In dit recept wordt dit populaire superfood gecombineerd met spinazie en zalm. Heerlijk!

Benodigdheden

  • 200 g quinoa
  • 500 ml groentebouillon
  • 200 g gekookte zalmfilet
  • verse spinazie (1 grote hand vol)
  • 2 tl mosterd
  • sap van een halve citroen
  • een bosje verse dille
  • 1 el gesmolten Becel ProActiv* of olijfolie

Bereiding

  1. Kook de quinoa 10 à 15 minuten in de bouillon tot ze klaar is.
  2. Van zodra de quinoa klaar is doe je er de spinazie bij. Door de warmte van de quinoa zal de spinazie slinken.
  3. Meng de gesmolten Becel ProActiv* of olijfolie met de mosterd en het citroensap en meng door de quinoa. Verbrokkel er de gekookte zalm over. Hak de dille fijn en voeg op het laatste toe.

*Becel ProActiv is bedoeld voor personen die een verhoogd cholesterolgehalte willen verlagen door middel van levensstijl- en voedingsveranderingen. Een dagelijkse consumptie van 1,5-2,4g plantensterolen per dag, wat overeenkomt met 2-3 porties Becel ProActiv (30 gram), kan het LDL-cholesterolgehalte verlagen met 7-10% in 2 tot 3 weken.

Het is van belang Becel ProActiv te gebruiken als onderdeel van een gezonde voeding met voldoende groente en fruit en een gezonde levensstijl om het carotenoïdengehalte op peil te houden.

Heb jij geen verhoogd cholesterolgehalte? Dan kan je dit recept ook met olijfolie klaarmaken.

Extra tip: bestel je gratis Starterskit

Heeft de dressing op basis van Becel ProActiv je gesmaakt? Aarzel dan niet om een gratis Becel ProActiv-starterskit aan te vragen. Die bevat naast 4 kortingsbonnen ook nog lekkere recepten, voedingstips én een volledig uitgewerkt 4-wekenplan om je cholesterol te verlagen.

Je kan je Starterskit hieronder meteen aanvragen:

  • De privacy policy van Upfield Spreads is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens. Klik hier voor de Privacy Policy.