Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

GEZOND ONDERNEMEN Alexandra Van Remortel van Alex Antwerp: ‘Mijn eigen badmode merk hebben is een kinderdroom die uitkomt’

Gezond.be
4 min read

Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij elke woensdag inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Alexandra Van Remortel van Alex Antwerp.

1. Wat is Alex Antwerp? 

‘Alex Antwerp is een merk van badmode en strandmode. Tijdloos, vrouwelijk en stijlvol.’

2. Waarom/hoe begon je met het merk?

‘Ik vond het zelf moeilijk om mooie badmode te vinden. Ik hecht veel belang aan de juiste materialen, pasvorm, kwaliteit. Ik groeide op in de modewereld – en die van badmode – en heb veel affiniteit met het product. Mijn eigen badmode merk hebben, is ergens wel een kinderdroom die uitkomt.’

3. Waarom is Alex Antwerp een ‘gezond’ merk?

‘We willen inzetten op duurzaamheid op verschillende manieren. We houden de productie dichtbij. We zijn ook een slow fashion merk. We creëren tijdloze stuks die een aantal seizoenen in de collectie blijven. Verder werken we waar mogelijk met gerecycleerde stoffen en accessoires.’

4. Wat waren je hoogte- en dieptepunten?

‘Het was ongelofelijk te zien hoe snel ‘Alex’ er stond als merk. De steun van vrienden en familie die in me geloofden – en dat nog steeds doen – en de allerliefste feedback van de liefste klanten zijn voor mij belangrijke hoogtepunten. Toch is het niet altijd gemakkelijk, aangezien je voor de producten afhankelijk bent van anderen en er verschillende schakels zijn die elkaar opvolgen. Het vergt een grote investering, en ik heb er wel al wat nachten van wakker gelegen.’

5. Is er iets wat je nu anders zou aanpakken?

‘Bepaalde investeringen zou ik anders doen. Ik heb ondertussen ook al veel bijgeleerd over de productie.’

6. Wat wil je nog bereiken?

‘Het liefst wil ik Alex over de grenzen heen bekend maken en verkopen in de mooiste winkels. We willen het merk zelf ook uitbreiden, maar we blijven wel altijd stijlvol en tijdloos.’

7. Naar welke andere ondernemer kijk je op?

‘Ik ben omringd door heel ondernemende mensen en ik kijk op naar velen van hen. Ik kijk op naar vrouwen die hun uitdagend werk weten te combineren met hun gezin. Dat is pas echt bewonderenswaardig.’

8. Had je een plan B?

‘Een plan B? Nee, dat had ik niet. Ik wist dat dit ging lukken, aangezien ik er ook alles aan ging doen om mijn project te laten slagen. Ik geloof heel hard dat als je echt voor iets gaat, het veel kans op slagen heeft.’

9. Heb je een gouden tip voor anderen die willen ondernemen? 

‘Elk detail is belangrijk. Je mag nooit besparen op kwaliteit . Omring je door mensen die je steunen en waar je van kan leren. Heb geduld. Niet alles is wat het lijkt. Probeer langdurige relaties op te bouwen. Een klankbord is fijn.’

Door Gezond.be