We weten allemaal dat het belangrijk is om iedere dag groeten te eten. Toch lukt ons dat niet altijd. Zo gaf 43% van de Vlamingen tussen 18 en 34 jaar in 2020 aan niet dagelijks groenten te eten. Daar wil het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) nu iets aan doen met hun ‘Fast ’n Good’-campagne.
Het zijn vooral de millennials – de generatie geboren tussen begin jaren 80 en eind jaren 90 – die het moeilijk vinden om voldoende groeten te eten. Ze beschouwen het klaarmaken van groenten vooral als tijdrovend. En ook het gebrek aan inspiratie en kennis zorgt ervoor dat er minder groeten op tafel komen. Om deze groep te bereiken, lanceerde VLAM in 2019 ‘Vegetables Are The New Sneakers’. Een campagne boordevol lekkere recepten en slimme groentehacks om hen te inspireren. Met de allernieuwste campagne ‘Fast ’n Good’ gaat VLAM nog een stapje verder, want behalve lekkere recepten, krijg je er deze keer de ingrediënten gewoon gratis bij.
Hoe dat dan precies werkt? In ruil voor je fastfoodverpakking krijg je een box vol groenten en recepten. Daarvoor moet je jouw lege fastfoodverpakking op 10 en 11 juli in de pop-up shop in Ray Gent binnenbrengen of tussen 12 en 16 juli bij een van de marktkramen in Brugge, Hasselt, Mechelen en Antwerpen. Je krijgt in de plaats een groentebox, waarmee je gevulde paprika kunt bereiden. Hiermee wil VLAM aantonen dat groenten eten niet altijd moeilijk hoeft te zijn. Wij zijn alvast fan!
Recepten, groentehacks en meer info vind je op vegetablesarethenewsneakers.eu.