De beste oefeningen tegen een dubbele kin

beste-oefeningen-tegen-dubbele-kin.jpg

Als je ziet dat je een onderkin of een dubbele kin krijgt,  kan dat verschillende oorzaken hebben. Het kan komen doordat je huid slapper wordt, wat hoort bij het ouder worden. Erfelijkheid speelt ook een rol. Bij overgewicht heb je eerder last van een onderkin, maar ook als je veel afvalt en je huid slap achterblijft. Merk wel op dat bij overgewicht  deze oefeningen alleen niet volstaan. Je zult dan ook op je voeding moeten letten en de rest van je lichaam moeten trainen om resultaat te zien.

Oefeningen tegen dubbele kin

Een dubbele kin, die al bij al weinig esthetisch is, kan doeltreffend weggewerkt worden door een aantal specifieke behandelingen. Wil je echter nog niet direct naar een specialist rennen dan kan je alvast starten met een aantal eenvoudige oefeningen die je zelf kan uitvoeren. Het doel is om de kinzone te versterken door te werken op de kaakspieren, de kinspieren en enkele nekspieren. Door dit te doen, zal er weer een grotere flexibiliteit ontstaan in deze spier, waardoor ze weer in vorm zal komen en er beter zal uitzien.

Deze oefeningen tegen een dubbele kin moeten dagelijks uitgevoerd worden als u een bevredigend resultaat wil bereiken. De effecten zullen na enkele maanden zichtbaar zijn. Het is dus een kwestie van geduld en volharding.

De houding is identiek bij het begin van deze drie oefeningen: Ga zitten in de zithouding, de rug goed recht, de schouders naar beneden, de armen ontspannen en de handen op de knieën.

1. De kaakoefening

Met deze oefening train je vooral je platysma. Dit is een nuttige spier van je hals naar je kaak. Het trainen van deze spier zorgt ervoor dat je een mooiere kaaklijn krijgt.

  • Doe je mond open zodat je je ondergebit en bovengebit los van elkaar houdt.
  • Trek je onderlip over de tanden van je ondergebit.
  • Beweeg je onderkaak omhoog en omlaag. Je voelt hierbij de platysma aantrekken.

Doe dit 15 keer en dan 2 maal per dag.

2. De “kus”

Deze oefening is tergelijkertijd voor je kaak, ondergezicht en je nek.

  • Zit of sta rechtop.
  • Leg je hoofd naar achteren, totdat je recht omhoog kijkt, maar je nek niet te ver gespannen is.
  • Maak een zoenende beweging met je lippen. Houdt deze ‘kus” voor meerdere seconden vast.
  • Zorg dat de rest van je gezicht ontspannen blijft tijdens de oefeningen.

Ook deze workout kun je 15 keer uitvoeren, gemiddeld 1 maal per dag.

3. De nekoefening

Zoals de naam aangeeft is dit een prima oefening voor je nekspieren, waardoor ook je onderkin kan worden verminderd. Je kunt deze nekoefening zowel staand als zittend uitvoeren.

  • Draai je hoofd naar de linkerkant  en leg je kin op je schouder.
  • Draai nu langzaam je hoofd terug naar het midden, met hierbij de kin omlaag houdend.
  • Beweeg je hoofd vervolgens naar je rechterschouder, en leg je kin op de rechterschouder.

Doe deze workout vooral rustig om je nek niet te forceren. Herhaal deze oefening zo’n 10 maal per keer.

4.Tong drukken

Doe je hoofd opnieuw naar achteren. Druk je tong op je gehemelte en houd dit aan. Laat je kin tot op je borst zakken. Let er wel op dat je rug steeds recht blijft. Ontspan je tong en kom weer recht. Doe deze oefening ook een minuut.

5. Mond/tong

Deze laatste oefening is niet zo moeilijk, maar kan wel lastig zijn. Doe je mond zo wijd mogelijk open en steek je tong zo ver mogelijk uit, Kijk naar je puntje tussen je wenkbrauwen. Houd dit enkele seconden aan en herhaal tot de stopwatch op een minuut staat. (geluidjes maken zoals een leeuw mag je hierbij wel doen maar zorg dat je collega’s wel weten wat je aan het doen bent)

Nog enkele tips voor een elastische en strakkere huid:

  • Drink voldoende op een dag. Als je te weinig drinkt, gaat je huid langzaam maar zeker verdrogen. Hierbij zal je huid ook sneller gaan hangen.
  • Zorg dat je huid niet te lang in de zon komt en zorg altijd voor voldoende beschermingscrème.
  • Douchen is beter dan langdurig baden. Als je lang in warm water ligt dan zal je huid op den duur uitdrogen.
  • Indien je make-up gebruikt, kijk dan goed naar de ingrediënten van het merk. Sommige erg goedkope merken bestaan uit wel erg veel chemische bestanddelen die een negatieve uitwerking hebben op de kwaliteit van je huid.
  • Zorg voor voldoende vitamine C per dag. Je krijgt die normaliter binnen bij een gezond voedingspatroon. Ga anders voor supplementen.
  • Maak uiteraard gebruik van een  goede huidcreme. 

Op naar een strakke kin!

Met een eigen skincare clinic in Oostende en een nieuw boek in aantocht wordt Karoline Van de Mergel in de skincare wereld gezien als een pro in haar vak. Als huidexperte zal ze de Gezond.be-lezers voortaan dan ook voorzien van vele tips en weetjes over de huid en hoe je die optimaal kan verzorgen. Meer weten over Karoline of Beautyfulskin? Bekijk dan zeker eens de site van Beautyfulskin!