Boksen

Je hoeft geen  stoere man van 2 meter breed te zijn om de bokshandschoenen aan te trekken. Nee, boksen is goed voor iedereen en wel om de volgende 8 redenen!

Je traint je hele lichaam

Door te boksen train je je uithoudingsvermogen en tegelijkertijd meerdere spieren in je lichaam. Hiernaast zal ook je evenwicht, hand-oog coördinatie, reactievermogen en je behendigheid verbeteren.

Je verbrandt veel en snel calorieën

Boksen is een intensieve sport waar mee je in korte tijd veel calorieën verbrandt.

Buikspieren

Boksen werkt zeer effectief om de buikspieren te trainen. Droom jij van het hebben van een sixpack? Vergeet die ellendige sit-ups en trek de bokshandschoenen aan!

Werkt goed tegen stress

Boksen is een prima middel om je af te reageren. Heb je veel last van stress? Ga eens een potje boksen. Daarnaast komen bij boksen ook veel endorfines vrij, waardoor je je achteraf blijer voelt.

Coördinatie

Een goede hand-oog coördinatie is belangrijk in het leven. Door veel te boksen verbeter je je coördinatie waardoor je je bewuster wordt van je lichaam.

Het bovenlichaam

De meeste vormen van cardiotraining zoals hardlopen of fietsen zijn vooral gericht op de benen. Bij boksen komt het grootste deel van de beweging van het bovenlichaam. Gun je onderlichaam eens rust en stap de boksring in.

Het verveelt niet

Trainen in de sportschool of hardlopen in het park kan af en toe wat saai worden. Boksen zal niet snel vervelen. Je kunt jezelf altijd verbeteren, en bent dus nooit uitgeleerd.

Goed voor je zelfvertrouwen

Door veel te boksen wordt je zelfverzekerder. Het geeft een machtig gevoel en dit maakt het de perfecte sport voor iedereen die een beetje onzeker is over zichzelf.