Deze voeding vermindert je hongergevoel!

deze-voeding-vermindert-je-hongergevoel.png

Wanneer je begint met een dieet en minder eet dan dat je gewoon bent, verlangt je lichaam in het begin toch nog naar diezelfde hoeveelheid voedsel die je in het verleden at. Dit zorgt voor een hongerig gevoel, wat afvallen een stuk moeilijker maakt. Hierdoor ga je namelijk meer eten in plaats van minder en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Heb jij vaak last van een hongerig gevoel? Hieronder 5 voedingsmiddelen die goed helpen bij een hongergevoel:

1. Appel

Jullie kennen allemaal de uitdrukking: “een appeltje voor de dorst”, maar wist je dat een appeltje tegen de honger ook werkt? Een appel bevat veel suikers en stilt het hongergevoel, waardoor je minder trek zal krijgen in andere, ongezonde voedingsmiddelen.

2. Soep

Soep is een zeer gezonde hongerstiller. Door de vele groente en kruiden in soep, neem je veel vezels en vitaminen op in je lichaam. Ook geeft soep je een voller gevoel in je maag, wat er weer voor zorgt dat je minder eet tijdens de hoofdmaaltijd en misschien zelfs het dessert overslaat!

3. Water

Het is algemeen bekend dat je als mens voldoende water moet drinken. Maar wist je dat water ook tegen de honger helpt? Water in je maag zorgt voor een ‘voller ‘ gevoel en kan voorkomen dat je jezelf vergrijpt aan een vette hap.

4. Vezels

Voedingsmiddelen zoals bonen, linzen en kikkererwten bevatten veel vezels en ijzer en zijn dus goed om de honger te stillen. Het is niet voor niets dat deze producten veel in arme landen gegeten worden.

5. Een eitje als ontbijt

Het is een klassieke gewoonte, een gekookt eitje als ontbijt. Onderzoek wijst uit dat een eitje in de ochtend het hongergevoel gedurende de dag tegen gaat. Op die manier voorkom je dus dat je ongezond gaat snacken tussendoor.

Lees ook