6 manieren om je honger te stillen

6-manieren-om-je-honger-te-stillen.jpg

Een probleem waar veel mensen tegenaan lopen tijdens het afvallen, is dat ze de hele tijd honger hebben. Het is niet alleen vervelend om de hele dag door honger te hebben, maar het kan jouw gewichtsverlies ook echt in de weg zitten. Wil je de honger namelijk stillen en eet je hierdoor de verkeerde voedingsmiddelen, dan is de kans groot dat je uiteindelijk helemaal niet afvalt of zelfs aankomt. Probeer jij op dit moment af te vallen en heb je de hele dag honger? Lees dan in dit artikel op welke zes manieren je jouw hongergevoel kunt stillen, zodat je gewicht kunt verliezen zonder dat je honger hebt.

1. Drink genoeg water

Sommige mensen denken dat ze honger hebben, maar hebben in feite enkel een tekort aan water. Heb je het idee dat je honger hebt, dan drink je een flinke hoeveelheid water om te kijken of het gevoel nu weg gaat. Grote kans dat je meteen geen honger meer hebt!

2. Sla het ontbijt nooit over

Veel mensen denken dat het slim is het ontbijt over te slaan, zodat ze meteen een grote hoeveelheid calorieën kunnen vermijden en gemakkelijker af kunnen vallen. Dom, want het ontbijt is erg belangrijk. Sla je het ontbijt over, dan heb je gegarandeerd de hele ochtend honger en dit vergroot de kans juist dat je ongezonde dingen gaat eten. Neem een flink en gezond ontbijt en je hebt geen honger, maar komt ook niet aan.

3. Eet op vaste tijdstippen

Door op vaste tijdstippen te eten verbeter je de stofwisseling, maar zorg je er ook voor dat je minder last hebt van trek tussendoor.

4. Focus je niet te veel op het dieet dat je volgt

Als je de hele dag nadenkt over het dieet dat je volgt en dan vooral over de dingen die je nu niet meer mag eten, krijg je vanzelf honger. Focus je op andere dingen dan eten en je hebt minder last van honger.

5. Ga op tijd naar bed

Als je slaapt, heb je het niet door als je honger hebt. Wil je niet meer te veel snacken in de avond, ga dan op tijd in bed liggen en je merkt niet eens dat je wel een snack zou lusten.

6. Sport in de avond

Door in de avond te sporten, kun je jouw lichaam fysiek uitputten. Ben je moe, dan heb je minder snel honger en dit komt simpelweg omdat je lichaam de kracht niet heeft om het hongergevoel op te wekken. Het resultaat? Je hebt niet alleen bewogen, maar bent ook gezond bezig door snacks te laten liggen.

Lees ook