5 tips om meer uit je week te halen

5-tips-om-meer-uit-je-week-te-halen.jpg

Sta jij er weleens bij stil hoe veel tijd je verspilt per week? Op zondag neem je jezelf voor om een waslijst met taken af te werken en vervolgens kom je er een week later achter dat je amper de helft daadwerkelijk hebt gedaan. Hoe komt dit nu? En wat kun je hieraan doen? Hieronder 5 tips om meer uit je week te halen!

Zorg dat je niet afgeleid wordt

Zet je mobiele telefoon op stil, en zorg dat je computer geen geluid maakt wanneer er een berichtje via facebook binnenkomt. Als je je wilt concentreren is het van groot belang dat je niet afgeleid wordt. Dat praatje met je vriend of vriendin kan na werk ook nog wel.

Bespreek en stel deadlines

Stel, wanneer je meerdere taken hebt, prioriteiten voor jezelf. Je hoeft al deze taken vast niet op hetzelfde moment af te ronden. Vind je dit lastig? Vraag dan aan je leidinggevende welke opdrachten prioriteit hebben. Zo houd je overzicht en kun je aan de slag!

Weet wanneer je de meeste energie hebt

Sommige mensen zijn ’s ochtends actiever, terwijl anderen later in de middag pas op stoom raken. Kom er voor jezelf achter wanneer jij de meeste energie hebt. Bewaar de kleinere werkzaamheden voor het moment dat je wat minder gefocust bent en begin aan de lange klussen wanneer jouw energielevel hoog is.

Maak een concrete to-do-list

Schrijf elke avond de belangrijkste taken op die je de volgende dag wilt afronden. Wees gedetailleerd zodat je een specifiek beeld krijgt van wat je moet doen. Je kunt gebruik maken van de app, Evernote. Zo heb je je to-do-list altijd bij de hand!

Doe 1 ding tegelijk

Een van de redenen waarom we moeite hebben om grote takenpakketten af te ronden, is omdat we meerdere taken tegelijk willen uitvoeren. Zorg dat je 1 taak tegelijk uitvoert en pas begint aan de volgende wanneer je deze afgerond hebt.