10 feitjes over afvallen die je nog niet eerder hebt gehoord

10-feitjes-over-afvallen-die-je-nog-niet-eerder-hebt-gehoord.jpg

Afvallen is een onderwerp waar veel over geschreven en gesproken wordt. De meningen zijn verdeeld over wat je nu wel of niet moet doen om van die overtollige kilootjes af te komen. Wie moet je nu geloven en welke dingen zijn volkomen onzin? Om jullie een beetje te helpen hebben wij hieronder 10 feitjes op een rijtje gezet die je waarschijnlijk nog niet eerder hebt gehoord!

Foodporn

Veel mensen vinden het leuk om op internet naar vette happen te kijken, dit wordt ook wel foodporn genoemd. Uit recent onderzoek blijkt nu dat dit kan helpen om af te vallen. Hoe dan? Wanneer je veel naar ongezond eten kijkt, wordt de kans minder groot dat je dit daadwerkelijk wilt eten. Raar, maar waar!

Verminder stress

Stress kan ervoor zorgen dat je lichaam gevoeliger is voor infecties en ontstekingen. Dit zorgt er ook zijn beurt weer voor dat je leptinehormonen opraken. Deze hormonen zorgen ervoor dat je gewicht in balans blijft. Zorg dus dat je voldoende ontspant!

Koper

De wetenschap toont aan dat wanneer je veel koper in je bloed hebt, je sneller zult afvallen. Voedingsmiddelen waar je koper in vindt zijn bijvoorbeeld: (cashew)noten, en shiitake paddenstoelen.

Stel jezelf een doel

Zorg dat je altijd doelen stelt. Anders werkt het verwarrend voor je zelf. Op deze manier heb je iets om je compleet voor in te zetten en zal je meer moeite doen!

Smaak

Uit onderzoek blijkt dat de mate waarin je tevreden bent over je eten afhankelijk is van de sterkte van de smaak en niet van de hoeveelheid. Zorg dus dat je maaltijden eet dit veel smaak bevatten. Zo eet je toch heerlijk, zonder een tweede keer op te scheppen.

Muziek

Uit onderzoek blijkt dat luisteren naar muziek waar je hart sneller van gaat kloppen ervoor zorgt dat je bloedvaten uitzitten. Zit zorgt er op zijn beurt weer voor dat je doorzettingsvermogen geboost wordt. Zo houdt je dat uurtje sporten weer makkelijker vol!

Varieer

Zorg dat je op het gebied van sporten (en eten) voldoende varieert. Zo trigger je je spieren optimaal om sterker te worden en daarnaast krik je op deze manier je stofwisseling omhoog!

Sport in de ochtend

Uit meerdere onderzoeken komt naar voren dat wanneer je in de ochtend sport, je meer calorieën verbrandt. Ook ben je op deze manier de hele dag topfit, een goed begin is het halve werk!

Eieren

Begin je dag met een eitje! Gebakken of gekookt maakt niet uit. Een ei zorgt voor energie en voorkomt dat je ’s middags naar een zoete of een vette hap grijpt.

Levensstijl

Probeer het sporten en gezond eten te zien als een heuse ‘lifestyle’. Zo ga je het niet als een verplichting zien en houdt je het makkelijker vol!