10 geheimen van ballerina’s voor een slanke lijn

10-geheimen-van-ballerinas-voor-slanke-lijn.jpg

Ballerina’s zien er altijd gezond en sportief uit. Hier onthullen ze hun 10 geheimen voor een slanke lijn.

1.Welke voeding is gezond?

Zalm, amandelen, olijven, avocado’s, haver en een heleboel andere voedingsmiddelen zijn supergezond en goed voor je lijn. Informeer je over gezonde voeding, start vandaag nog!

2.Daag jezelf uit

Welke sport je ook doet, zorg ervoor dat je je niet verveelt. Probeer verschillende dingen uit en experimenteer. Een workout hoeft helemaal niet saai te zijn!

3.Hou een voedingsdagboek bij

Je zal je elke keer schuldig voelen als je snoep-incidenten in je dagboek schrijft. Door een voedingsdagboek bij te houden kan je deze tot het minimum beperken.

4.Soep kan een volwaardige maaltijd zijn

Als je slanker wil worden zal je iets minder, maar vooral gezonder moeten eten. Verklein je porties en vervang ongezonde voeding door gezonde alternatieven. Een favoriet van ballerina’s: maaltijdsoep boordenvol groenten, haver en linzen.

5.Werk hard

Als je een mooi sterk ballerina figuur wil zal je er hard voor moeten werken. Zet je favoriete muziek op en begin aan je workout. Touwtjespringen, pilates, yoga, dans, laat je gaan!

6.Drink meer water

Het is absoluut noodzakelijk om veel water te drinken. Neem altijd een waterflesje mee en hervul het dagelijks met water.

7.Sta mooi rechtop

Een goede houding maakt je slanker en mooier. Span je buikspieren op, hou je hoofd recht en ontspan je schouders.

8.Draag iets waar je je mooi in voelt

Koop kledij, ook sportkledij, waar je je mooi in voelt. Het zal je motiveren om meer te gaan sporten en voor je lichaam te zorgen.

9.Lezen en stretchen gaan goed samen

Het is belangrijk om je spieren krachtiger én langer te maken. Een goede stretching is dan ook van onmisbaar belang. Heb je al eens geprobeerd om te stretchen tijdens het lezen van een boek? Een film kan ook wonderen doen. Het leidt je aandacht af en je kan je stretch makkelijker volhouden.

10.Doe een workout op de trein of tram

Als je rechtopstaat kan je je spiergroepen trainen door je lichaam te leren balanceren. Zet je voeten op schouderbreedte en houd je niet vast. Met je been- en bilspieren kan je je lichaam in balans houden.