7 verrassende dingen die je moet doen als je buikvet wil verliezen

7-verrassende-dingen-die-je-moet-doen-je-buikvet-wil-verliezen.jpg

Gezond eten en veel bewegen zijn belangrijk als je buikvet wil verliezen. Maar om die kilo’s echt voor altijd kwijt te geraken mag je deze 7 dingen zeker niet vergeten.

1.Geloof in jezelf

Het maakt niet uit hoe goed je trainingsschema eruitziet. Als je niet in jezelf gelooft zal je geen buikvet verliezen. Onze gedachten hebben een grote invloed op onze acties. De invloed van je gevoelens mag je echt niet onderschatten. Geloof in jezelf! Je zal er alles aan doen om jezelf niet teleur te stellen.

2.Weet wat je wil

Je moet echt weten wat je wil en waarom. Stel voor jezelf goede doelen die voldoen aan het SMART-principe. Ze moeten Specifiek zijn, dat wil zeggen dat je echt goed kan omschrijven wat je wil. Je doel moet Meetbaar zijn, denk na over hoeveel centimeter je wil verliezen. Je doelen moeten bovendien Acceptabel zijn, het mag niet de bedoeling zijn dat je gezondheid eronder lijdt. Een goed doel is altijd Realistisch en Tijdsgebonden. Je voorziet een bepaalde termijn waarin je je doel kan bereiken.

3.Ken je huidige situatie

Kijk eens goed naar jezelf en naar je huidige levensstijl, waar sta je nu? Wat zijn je eet- en slaapgewoonten? Doe je aan sport? Je kan pas een goed plan bedenken als je weet wat je huidige situatie is. Zoek uit wat je zwakheid is en pak ze aan. Start met een gezond ontbijt en bouw daarop verder.

4.Zoek hulp

Iedereen heeft slechte dagen, dat is volkomen normaal. Ook al heb je nog zoveel wilskracht, iedereen heeft af en toe een duwtje in de rug nodig. Of het nu je beste vriend, je leraar, je partner, je persoonlijke trainer of iemand in een online sportgroep is: je moet iemand hebben die je steunt in wat je doet.

5.Omarm het proces

Als je gewicht en buikvet wil verliezen is het verleidelijk om onrealistische doelen na te streven. Als je die doelen dan niet behaalt ga je aan jezelf beginnen twijfelen. Probeer niet te veel te denken aan je doelen. Focus je op het hele proces, je zal je veel beter voelen.

6.Word een levenslange student

Een nieuwe gewoonte aanleren kost tijd en stopt eigenlijk nooit. Fouten maken hoort bij het leven, het is geen teken dat je gefaald hebt. Bekijk je weg naar gewichtsverlies als een omhooggaande spiraal. Je zal goede en slechte momenten hebben, en zelfs als je fouten maakt zal je beseffen dat je al een hele weg hebt afgelegd. Je valt nooit zo diep als de dag dat gestart bent.

7.Wees elke dag dankbaar

Misschien ben je op enkele weken tijd maar 1 kilo verloren, vooruitgang is vooruitgang. Je bent dichter bij je doel dan ooit tevoren. Wees elke dag dankbaar en stop met jezelf te vergelijken met anderen. Apprecieer wat je op dit moment hebt, het zal je helpen om je doelen te behalen.