De 8 grootste fabeltjes over gewichtsverlies

8-grootste-fabeltjes-over-gewichtsverlies.jpg

Gewicht verliezen is niet makkelijk, en om het allemaal nog erger te maken zijn er enorm veel fabeltjes die je kunnen misleiden. Het is moeilijk om te achterhalen wat juist is en wat niet. Hier zijn de 8 meest voorkomende fabeltjes over gewichtsverlies voor vrouwen. Als je deze fabeltjes eerder kende had je veel sneller gewicht kunnen verliezen!

1.Je zal gewicht verliezen als je minder eet

Dit is niet waar. Het is goed om minder ongezonde dingen te eten, dat wel. Maar je moet altijd voldoende eten. Alleen zo krijgt je lichaam de energie die het nodig heeft om gezond te blijven.

2.Lange cardio oefeningen zijn goed voor gewichtsverlies

Uren op de loopband doorbrengen mag misschien wel sportief zijn, erg goed voor je gewicht is het niet. Probeer je workout af te wisselen! Doe krachttraining, yoga, pilates, ga fietsen of wandelen – je moet je lichaam blijven verrassen.

3.Ban alle snoep en alcohol uit je dieet

Als je te streng bent zal je je nieuwe levensstijl nooit volhouden. Probeer jezelf af en toe te verwennen, met mate natuurlijk. Zoek gezonde alternatieven voor ongezonde tussendoortjes en geniet!

4.Detox je lichaam om gewicht te verliezen

Enkele maanden ongezond eten en dan je lichaam ontgiften met een groentensapkuur? In theorie klinkt het goed, maar in de praktijk werkt het eigenlijk niet. Vergeet snelle oplossingen, een gezond lichaam krijg je niet in enkele dagen.

5.Koolhydraten zijn de duivel

Je lichaam heeft koolhydraten nodig om op een gezonde manier gewicht te verliezen. Eet bruine rijst en volkorenbrood. Die extra vezels zullen je gewichtsverlies stimuleren.

6.Lightproducten helpen je om gewicht te verliezen

Lightproducten bevatten misschien wel minder calorieën, ze zitten boordenvol suiker. Laat ze gewoon in de rekken liggen en koop gewone gezonde voedingsmiddelen. Lekker, gezond en veel goedkoper!

7.Een workout op een lege maag om meer vet te verbranden

Sommige mensen geloven dat je meer vet verbrandt als je sport op een lege maag. Dat is een fabeltje. Eet een lichte maaltijd voor de training, je zal meer energie hebben.

8.Eet veel minder calorieën 

Het is een goed idee om minder calorieën te eten als je wil vermageren, maar je mag zeker niet overdrijven. Als je te weinig calorieën binnen krijgt zal je metabolisme vertragen, dan zal je lichaam minder vet verbranden.