Tips om je ideale gewicht aan te houden

tips-om-je-ideale-gewicht-aan-te-houden.jpg

Je ideale gewicht behouden of bereiken is best een zware opdracht. In dit artikel bespreken we een paar belangrijke factoren die van invloed zijn op je ideale gewicht. Als je dagelijkse calorie-inname en calorieverbranding in balans zijn met elkaar dan blijf je op gewicht. Is die balans verstoord, dan kom je veel aan of val je af.

1. Voeding

“Je bent wat je eet”, iedereen kent deze uitspraak wel. Eet je gezond, dan zie je dat aan je lichaam. Eet je veel fastfood en drink je veel frisdrank, dan zal je zien dat het een negatief effect op je lichaam heeft. Het is natuurlijk logisch dat groenten en fruit beter voor je zijn dan frietjes en hamburgers. Er zijn echter nog belangrijke factoren. Gelukkig zijn hier meer dan genoeg boeken over te vinden. Verdiep je in de voeding en bereik het ideale gewicht.

2. Genen

Je hebt de genen van je ouders en daar kun je niet echt iets aan veranderen. De kleur van je ogen, de kleur van je huid en de vorm van je lichaam heb je te danken aan je ouders. Die genen bepalen ook waar je je vet opslaat. Hier kun je dus weinig aan doen, je kunt dit het beste gewoon accepteren.

3. Cultuur

Cultuur is een belangrijke factor voor het behoud van je ideale gewicht. In sommige culturen is overgewicht een teken van welvaart, terwijl daar bijvoorbeeld in België en grote delen van Azië heel anders tegenaan wordt gekeken.

Er komt dus wel wat meer bij kijken om het ideale bericht te bereiken. Sommige dingen kun je nu eenmaal weinig tot niet veranderen.Gezond blijven eten en bewegen zijn de dingen die je vooral wel moet blijven doen.