5 fabels over krachttraining

5-fabels-over-krachttraining.jpg

Over krachttraining bestaan heel wat fabels. Zo zou het alleen voor mannen zijn en helpt het niet om te vermageren. Dat is jammer want krachtraining is een goede aanvulling voor elke workout. Wat je sportdoelen ook zijn, krachtraining kan je helpen.

1. Je krijgt er overdreven grote spieren van

Van krachtraining kan je grote spieren krijgen als je met hele zware gewichten traint en extra testosteron inneemt. Je moet echt al heel erg je best doen om als vrouw grote spieren te krijgen. Gewone krachtraining zal je dan ook geen groter spieren geven, integendeel het zal er zelfs voor zorgen dat je slanker wordt. Je vetmassa vermindert en je krijgt meer spieren, hierdoor wordt je lichaam strakker.

2. Krachtraining is alleen voor jonge, fitte mensen

Sommige mensen denken dat je niet aan krachttraining kan doen al je te zwaar of wat ouder bent. Dat is helemaal niet waar. Je kan op elke leeftijd beginnen met gewichtstraining. Het is de ideale workout om geleidelijk op te bouwen. Krachtraining kan op elke leeftijd en met elk lichaamstype. Na een tijdje zal je het verschil echt wel voelen!

3. Als je slank bent is krachttraining helemaal niet nodig

Dat je slank bent wil helaas niet zeggen dat je ook fit bent. Het is perfect mogelijk om er mager uit te zien zonder ook maar één gezond ontwikkeld spiertje te hebben. Als je niet aan krachtraining doet zal je bovendien meer vet krijgen als je ouder wordt.

4. Met krachtraining kan je op bepaalde plaatsen afslanken

Tijdens krachttraining kan je specifieke lichaamsgebieden versterken, maar echt vet verbranden op één plaats is helaas onmogelijk. Wil je afslanken? Begin dan met je hele lichaam. Combineer een cardiotraining met een krachtraining voor het beste resultaat.

5. Je kan geen gewicht verliezen door krachtraining

Krachttraining verdient een belangrijke plaats in je afslankingsroutine. Tijdens de cardioworkout verbrand je calorieën en dat is belangrijk voor je slanke lijn. Tijdens de krachtraining versnel je de stofwisseling in je lichaam waardoor je meer calorieën kan verbranden. De twee vullen elkaar dus perfect aan.