7 redenen om plank-oefeningen te doen

7-redenen-om-plank-oefeningen-te-doen.png

Plank oefeningen zijn de beste manier om heel je lichaam in een korte tijd te trainen. Al je spiergroepen worden aangesproken, je uithouding verbetert en je wordt slanker. Hier zijn 7 redenen die je extra zullen motiveren om plank-oefeningen te doen.

1. Je hebt minder kans op rugblessures

Je rugspieren en buikspieren worden intens getraind tijdens plank oefeningen. Door die nieuwe spieren wordt je rug extra ondersteund. Je neemt een betere houding aan en hebt minder kans op rugpijn of rugblessures.

2. Je metabolisme krijgt een boost

Plank oefeningen geven je hele lichaam een moeilijke uitdaging. Je verbrandt bovendien meer calorieën dan met andere buikspieroefeningen. Je spieren zullen steviger worden en dat zorgt ervoor dat je lichaam meer energie verbrand, ook tijdens rustmomenten! Door elke dag plank oefeningen te doen zal je metabolisme gedurende de dag ook hoger blijven.

3. Je zal mooier rechtop lopen

Als je regelmatig plank oefeningen doet ga je mooier rechtop staan. Door de extra kracht in je spieren zal je altijd een goede houding aannemen. Je zal groter en slanker lijken én het is goed voor je rug!

4. Je versterkt je buik- en rugspieren en je verhoogt je uithouding

Plank oefeningen zijn de ideale manier om al je spiergroepen te trainen. De oefening duurt niet lang en het effect is buitengewoon groot. Je uithouding verbetert, je kan zwaardere gewichten heffen, je wordt slanker en je rug wordt beter ondersteund.

5. Je balans wordt beter

Als je op één been staat kan het moeilijk zijn om goed te balanceren. Dat komt niet omdat je dronken bent maar omdat je buikspieren niet genoeg ontwikkeld zijn. Door plankoefeningen te doen verbeter je je balans en verbeter je zelfs je sportprestaties in elke discipline.

6. Je wordt flexibeler

Flexibiliteit is een van de grote voordelen van plank oefeningen. Je spant al je spiergroepen op en tegelijk stretch je je voeten, tenen en bilspieren.

7. Je voelt je beter in je vel

Door stress krijg je spanning in je spieren en zenuwen. Plankoefeningen versterken niet alleen je spieren, ze verbeteren ook je gemoed. Hoe ze dat doen? Ze stretchen je spiergroepen die bijdragen aan stress en spanning in je lichaam. Plankoefeningen kalmeren niet alleen je hersenen, ze genezen zelfs symptomen van depressie.