Dit zijn de beste workouts voor strakke benen

dit-zijn-beste-workouts-voor-strakke-benen.jpg

Je kunt op meerdere manieren strakke benen creëren. De basis is vooral veel wandelen en sporten. Door regelmatig op de juiste manier te bewegen, worden je benen mooier en slanker. Daarnaast zijn er speciale oefeningen die er toe bijdragen dat je strakkere benen krijgt. Hieronder de beste oefeningen voor strakke benen.

Joggen

Start met één tot twee keer in de week met enkele kilometers op een rustig tempo te joggen. Iedere week kun je het aantal kilometers uitbreiden totdat je uiteindelijk aan vijf kilometer zit. Na het joggen kun je eenvoudige beenspieroefeningen doen zoals vijf minuten touwtje springen, twintig keer bukken en twintig keer hurken. Maak een schema met beenspieroefeningen en breid de oefentijd wekelijks wat uit.

Wandelen of fietsen

Het gaat een stuk gemakkelijker als je gewoon veel wandelt of fietst. Je bovenbenen worden hierdoor na verloop van tijd strakker. Je kunt hierbij eenvoudig variatie aanbrengen. Bijvoorbeeld de ene dag een half uur wandelen aangevuld met beenoefeningen en de andere dag een uur fietsen. Ook kun je kiezen voor iedere dag een half uurtje stevig wandelen én iedere dag een uurtje fietsen. Door te wandelen én te fietsen gebruik je verschillende beenspieren. De intensiteit is uiteraard afhankelijk van de tijd die hiervoor beschikbaar hebt.

Benen zijwaarts opheffen

Ga op je linkerzij liggen. Breng je rechterbeen langzaam zijwaarts omhoog. Doe dit langzaam en voorzichtig. Breng je been vijftien keer omhoog en wissel daarna van zij en dus van been. Herhaal ook met dit been de oefening vijftien keer. Doe hierna nog een sessies van vijftien keer met het andere been. Het is het beste om deze oefening minimaal vier keer per week te doen.