Krijg ik een sixpack door te zwemmen?

krijg-ik-sixpack-door-te-zwemmen.jpg

Het is een echt ideaal van vele mannen: een sixpack. Een sixpack laat niet alleen zien dat je gezond en fit bent, maar is ook erg geliefd bij de vrouwen. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer mannen proberen een sixpack te trainen. Het enige nadeel van het trainen van een sixpack, is dat dit erg lang duurt. Zo heb je jouw sixpack niet door slechts enkele malen naar de sportschool te gaan, maar moet je echt voor langere tijd intensief trainen om een sixpack te ontwikkelen. Op deze pagina lees je meer over het trainen van een sixpack door te zwemmen.

Twee belangrijke factoren bij het trainen van een sixpack

Bij het trainen van een sixpack, staan twee zaken centraal. Zo is het belangrijk om ten eerste de juiste spieren te trainen, om daadwerkelijk een sixpack te krijgen. Uiteraard staan hierbij de buikspieren centraal. Door sporten uit te voeren die de buikspieren flink trainen, is de kans groter dat je een sixpack krijgt dan wanneer je een sport uitvoert die voornamelijk andere spieren traint. Daar komt nog bij dat je nooit slechts één spier in de buik moet trainen, maar altijd meerdere spieren moet trainen voor het juiste resultaat. Voer dus niet te vaak dezelfde oefeningen uit, want dan is de kans groot dat je slechts één spier traint. 

Een ander belangrijk aspect bij het trainen voor een sixpack, is dat je lang genoeg traint. Zo heb je voornamelijk inspanningen van lange duur nodig, waarbij je minimaal 35 tot 40 minuten traint. Doe je dit niet en train je steeds maar erg kort, dan is de kans klein dat je een sixpack krijgt.

Een sixpack trainen door te zwemmen

De beste manier om een sixpack te trainen, is door meerdere buikspieroefeningen te combineren met andere inspanningen van lange duur. Zoals al eerder vermeld, zijn dit inspanningen van 35 tot 40 minuten. Omdat je bij zwemmen meerdere buikspieren traint en bovendien vaak voor langere tijd inspanningen uitoefent, is zwemmen zeker een goede manier om een sixpack te trainen. Wel is het verstandig om jouw zwemactiviteiten steeds aan te vullen met elkele specifieke buikspieroefeningen, zoals sit-ups. Op deze manier wordt de kans dat je een sixpack krijgt nog groter, omdat je specifieke buikspieren nu nog beter traint. Alleen regelmatig zwemmen is voor de meeste mensen niet voldoende om een sixpack te trainen, dus stel voor jezelf een soort sportschema op om de kans te vergroten dat je daadwerkelijk een sixpack ontwikkelt.

Regelmatig zwemmen is de oplossing

Om daadwerkelijk een sixpack te krijgen, dien je wel regelmatig te zwemmen. Doe je dit niet, dan train je jouw buikspieren te weinig om daadwerkelijk een sixpack te krijgen. Aanbevolen wordt om ongeveer twee tot drie keer per week 60 minuten tot 90 minuten te zwemmen en deze training aan te vullen met dagelijkse sit-ups en andere buikspieroefeningen. Tot slot dien je zeker geduld uit te oefenen bij het trainen van een sixpack, want dit kan erg lang duren.