In shape samen met je kinderen

shape-samen-met-je-kinderen.jpg

Als je mama bent geworden heb je het vaak zo druk dat er geen tijd is om te sporten. Je kinderen zitten eindelijk aan de ontbijttafel, je huis is opgeruimd, je bent op schema en dat is al lang goed. Maar waarom zou je niet samen met je kinderen sporten? Je kinderen hebben superveel energie, het zal leuk worden voor heel je gezin.

1.Squatten met je baby

De leukste manier om die zwangerschapskilootjes eraf te werken en je billen te verstevigen? Gebruik een stevige draagdoek, zet een leuk muziekje aan en doe squat oefeningen. Het extra gewicht van je baby bezorgt je billen een echte krachttraining. Het is leuk voor jou en je baby en die kilootjes zullen er snel afsmelten. Doe elke keer een set van 10 sets en hou tussen de verschillende sets een kleine knuffelpauze. Leuk toch?

2.Samen gaan fietsen

Trek er samen op uit! Je hoeft ook niet altijd de auto te nemen. Fietsen is gezond voor jou en je kinderen. De buitenlucht zal hun goed doen en jij werkt, zonder het te beseffen, aan je strakke lichaam. Waarom maak je er geen uitstap van?

3.Buggy-running!

Dit fenomeen is helemaal overgewaaid ut Amerika en ondertussen bij ons al razend populair. Je gaat gewoon hardlopen achter een buggy. Je kind krijgt een leuke uitstap en jij doet aan krachtraining én hardkopen in één. Drie vliegen in een klap dus.

4.Samen naar de zee

Watersporten met je kinderen zijn altijd leuk geweest. Leer je kind zwemmen in het zwembad of ga naar het strand. Maak een strandwandeling, leer surfen of ga samen kanoën. Je bent lekker actief en je besteedt aandacht aan je gezin.

5.Organiseer een sportdag

Waarom organiseer je niet eens een sportdag? Je kan samen naar het park gaan of gewoon in je eigen tuin leuke spelletjes spelen. Ideetjes nodig? Touwtje trekken, buikglijden, zaklopen, kruiwagenrace, touwtjespringen en een schommelcompetitie zijn altijd leuk!