Sportieve tips om meer buikvet te verliezen

sportieve-tips-om-meer-buikvet-te-verliezen.jpg

Je bent goed bezig, je eet gezond en sport elke dag maar toch wil dat buikje niet verdwijnen, herkenbaar? Met deze sportieve tips verlies je buikvet in een handomdraai.

Doe buikspieroefeningen als je gaat lopen

Ook tijdens het lopen kan je je buikspieren trainen. Twee vliegen in één klap dus! Span tijdens het lopen je buikspieren op en verzorg je houding. Tijdens het lopen kan je een sessie inlassen waarbij je je knieën hoog opheft. Hou dit één minuut vol en herhaal zoveel je kan. Het is een makkelijke oefening om buikvet te verliezen en je buik strakker te maken in één beweging.

Een cardioworkout is veel effectiever dan sit-ups!

Het is een hardnekkige mythe dat je buikvet verliest door klassieke sit-ups te doen. Niet alleen train je met sit-ups maar 20% van je buikspieren, je zal heus geen buikvet verliezen. Om buikvet te verliezen moet je eigenlijk overal in je lichaam slanker worden. Het is niet mogelijk om alleen aan je buik vet te verliezen. Als je een uurtje gaat joggen verbrand je 300 calorieën. Combineer deze cardio workout met plank oefeningen om je buik te verstevigen. Plankoefeningen zijn erg goed voor je buikspieren zonder je rug te belasten.

Intervaltraining is dé beste manier om buikvet te verliezen

Een intensieve intervaltraining (HIIT) is de ultieme manier om buikvet te verliezen. Volgens onderzoek wordt je vet sneller verbrand en gaat je metabolisme spectaculair de hoogte in. Train jij de hele workout aan hetzelfde tempo? Dan doe je het verkeerd. Probeer intensieve periodes af te wisselen met rustige periodes. Tijdens het joggen kan je bijvoorbeeld 1 minuut sprinten en 3 minuten joggen met elkaar afwisselen. Door te trainen met intervallen krijg je meer spiermassa waardoor je lichaam meer energie nodig heeft. Extra bonus? Ook na je workout blijf je calorieën verbranden, de naverbranding bij intervaltraining is super hoog!