9 fabeltjes over gezonde voeding die je moet kennen

9-fabeltjes-over-gezonde-voeding-die-je-moet-kennen.jpg

Wie wilt het nu niet? Een gezonde levensstijl opbouwen en aanhouden! Op het internet kan je oneindig veel advies en tips lezen. Maar veel van deze tips zijn niet helemaal waar. Check hieronder 9 fabeltjes over gezonde voeding die iedereen moet kennen!

1. Je moet af en toe een detox doen

Je lichaam doet dit zelf al voor je. Af en toe een periode zonder alcohol of met wat minder suiker doet je lichaam ongetwijfeld goed. Je hoeft daar helemaal geen ‘Detoxpakketten’ of pillen voor aan te schaffen.

2. Bevroren groenten en fruit bevatten minder voedingswaarde

Een ander fabeltje waar veel mensen in geloven. Er wordt namelijk direct vers ingevroren waardoor een groot deel van de voedingsstoffen gewoon bewaard blijven!

3. Het ene dieet is beter dan de andere

Iedereen is verschillend, en onze lichamen reageren allemaal anders. Je moet luisteren naar je lichaam en gewoon uitproberen. Het ene dieet kan goed voor jou zijn maar niet voor anderen.

4. Een fruitsapje geeft je een gigantische boost

Hoewel een sapje vol met nuttige vitamines en mineralen zit, bevatten ze vaak amper eiwitten. En juist dat heb je nodig voor je stofwisseling. Balans is de kunst!

5. Vet eten maakt je vet

Het ligt eraan wat voor soort vet je eet. Probeer transvetten te vermijden! Gezonde vetten die je in avocado’s, noten en vis vind zijn juist gezond!

6. Eet niet dagelijks eieren

Integendeel! Onderzoek toont aan dat een gekookt eitje echt wel op je dagelijkse menu mag (moet!)

7. Je mag niet meer eten na 20u

Het maakt weinig uit hoe laat je eet, maar meer wát je eet. Meer calorieën opnemen dan je verbruikt, ook al is dit voor acht uur, is nog steeds teveel!

8. Het is beter om kleine porties te eten

Dit schijnt voor je stofwisseling helemaal niet uit te maken, meerdere porties per dag kan zelfs lijden tot gewichtstoename.

9. No-carb diëten zijn gezond

Onzin, je lichaam heeft namelijk wel koolhydraten nodig! Eet dan wel vooral fruit, groenten en granen in plaats van witte pasta en koekjes.