Eet je mooi: 5 voedingstips voor een stralende huid!

eet-je-mooi-5-voedingstips-voor-stralende-huid.png

Een mooie gezonde huid vinden we allemaal belangrijk en dan nog liefst eentje zonder al te veel onzuiverheden en rimpels. Hiervoor bestaan tal van crèmes en olietjes waar we uit kunnen kiezen, het een al duurder dan het ander, maar vooral gezond eten ligt aan de basis van een mooie, gezonde huid. Hieronder geven we aantal voedingsmiddelen die bijdragen aan een stralende huid 

1. Eiwitten 

Eiwitten zijn een heel belangrijke stof die we nodig hebben. Het zorgt namelijk voor de groei en het herstel van de cellen in ons lichaam. Ook is dit belangrijk voor de elasticiteit en de stevigheid van onze huid. Wil je er dus jeugdig blijven uitzien, zorg dan dat je voldoende eiwitten opneemt. Eiwitten zitten onder andere in melkproducten zoals kaas, melk, eieren, maar ook brood, aardappelen, peulvruchten,… Belangrijk is om er ook niet teveel van op te nemen want dan zal er tijdens het afbraakproces teveel water uit het lichaam onttrokken worden en wordt je huid droog. 

2. Omega 3 

Omega 3 zijn goede vetten die ervoor zorgen dat je cellen beschermd worden. De gezonde stoffen nemen ze op en de schadelijke worden afgevoerd. Dit zit onder andere in vette vis zoals zalm, makreel , haring en forel. Verder is dit vetzuur ook te vinden in olijven en olijfolie, lijnzaad en lijnzaadolie, walnoten, kokosnootolie, pompoenpitten en avocado’s. 

3. Groenten en fruit 

In groenten en fruit zitten zeer veel gezonde voedingsstoffen die zorgen voor een natuurlijke reiniging van het lichaam. Afhankelijk van de kleuren van de groente heb je verschillende voedingsstoffen binnen. Zo zijn oranje groentes/fruit zoals wortel, mango, pompoen en perzik goed voor overvloedige talgproductie tegen te houden en zorgen ze voor een versnelling van de celvernieuwing. Ook groene groentes zoals broccoli en spinazie helpen ook voor celvernieuwing en een stevigere huid. Verder zitten alle groenten en fruit vol met vitamines A en C 

4. Antioxidanten 

Bepaalde voedingsmiddelen bevatten veel antioxidanten die de huid beschermen tegen schadelijke stoffen zodat de huid langer jong blijft. Deze antioxidanten zitten vooral in bessen, groene thee, kurkuma en avocado 

5. Water 

Water is een van de allerbelangrijkste voedingsstof die we nodig hebben. Je lichaam heeft namelijk de hele dag door vocht nodig zodat je afvalstoffen goed afgevoerd kunnen 

worden. Het zorgt er ook voor dat je huid voldoende gehydrateerd blijft. 1.5 liter per dag is een minimum!