Onderzoek: dit moet je eten voor een beter seksleven!

onderzoek-dit-moet-je-eten-voor-beter-seksleven.png

Er zijn een aantal etenswaren dat prima geschikt zijn als toevoeging aan je wekelijkse voedingsschema om onder andere je zin in, en het energieniveau voor, een beter seksleven te vergroten.

Watermeloen

Bijna iedereen houdt van een stuk sappige, smaakvolle en verfrissende watermeloen. Daarnaast bevat een watermeloen een heleboel water en een deel fytovoedingsstoffen, Deze fytovoedingsstoffen zullen ervoor zorgen dat de vitaminen in je lichaam hun volledige capaciteit kunnen benutten zonder dat de voedingswaarde verloren zal gaan. Door watermeloen te eten zul je dus de overige gezonde mineralen en processen in je lichaam stimuleren. Bovendien hebben de fytovoedingsstoffen een effect dat vergeleken kan worden met dat van Viagra.

De meest voorkomende fytovoedingsstof in watermeloen wordt Citrulline genoemd. Dit is een verbinding die na enige tijd door je lichaam om wordt gevormd naar arginine. Arginine is een aminozuur dat je bloedomloop en afweersysteem een boost zal geven. Een bevorderde bloedcirculatie zal echter niet bij het hart ophouden. Verder worden een heleboel aminozuren omgezet in je lichaam in andere aminozuren. Je kunt van deze aminozuren doorgaans ook nooit te veel binnenkrijgen.

Arginine beïnvloedt de stikstofmonoxideconcentratie in je lichaam met als gevolg dat de bloedvaten zullen ontspannen, zoals Viagra ook doet. Op deze manier kan dus prima het een erectiele dysfunctie worden tegengegaan en zelfs in bepaalde gevallen volledig kan voorkomen. De Citrulline en Arginine uit watermeloenen is overigens minder orgaanspecifiek als Viagra, maar is wel een uitstekende methode om je bloedstroom te verbeteren en bloedvaten te ontspannen. In tegenstelling tot medicijnen en drugs hebben deze stoffen geen bijwerkingen.

Vijgen

Vijgen zijn een ander prima voorbeeld van vruchten die niet alleen erg lekker zijn, maar ook vaak worden onderschat is. Deze vruchten zul je wellicht minder snel kiezen dan een stuk watermeloen, maar desondanks een goed afrodisiacum. In de oudheid vonden mensen dat het eten van vijgen leek op orale bevrediging of de vorm van de anatomie van het vrouwelijke uitwendige geslachtsorgaan.

Vandaag de dag worden vijgen echter vooral geroemd vanwege hun voedingswaarden en eigenschappen als afrodisiacum. Deze vruchten hebben voor de libido vooral een genetisch gunstige opbouw en daarnaast een flink hoge concentratie van vitaminen, antioxidanten en natuurlijke polyfenolen. Polyfenolen stimuleren en behouden ondermeer de seksuele verlangens op een positieve wijze.Voordat je seks gaat hebben kun je dan ook prima een salade van watermeloen en vijgen eten. Hierdoor zouden je momenten van lust zich wellicht kunnen flink vermeerderen.

Avocado

De oude volkeren uit Zuid-Amerika kenden al de stimulerende werking van de avocado. Op seksueel vlak zal je uithoudingsvermogen en libido toenemen. De naam avocado vindt dan ook zijn oorsprong in het woord ahuacatl dat de Azteken gebruikten om testikels aan te duiden. Het hoge gehalte van vitamine C en kalium in avocado’s heeft een positieve invloed op zowel je zenuwen als je seksleven. Je kunt voor het vrijen bijvoorbeeld een halve vrucht in een smoothie vermengen en zo vrijwel ongemerkt dit afrodisiacum binnenkrijgen.

Gember

De oude Chinese wijsgeren voeden zich al eeuwenlang met rauwe- of verwerkte gember om hun vruchtbaarheid te verhogen. Daarnaast deed gember dienst als middel om bij mannen erectiele dysfunctie te voorkomen. Gember bevat een combinatie van magnesium, vitamine b6, kalium en mangaan. Deze elementen en mineralen zijn van belang bij het op peil houden van je algemene drijfveren en de verbetering van de zaadproductie. Voor een vrijpartij zou je dus een maaltje met gember, eventueel samen met broccoli, kunnen eten.

Broccoli

Broccoli is een erg bekende groente die zowel goed is voor je lichaam als geest. Broccoli behoort tot de kruisbloemfamilie en lijkt eigenlijk meer weg van een bloem dan een plant.

Deze groente bevat al het goede een beetje, zoals vezels, eiwitten, antioxidanten en mineralen. Een belangrijke bijkomstigheid van broccoli is dat deze het oestrogeenniveau uit weet te balanceren en de vrouwelijke voortplantingsorganen goed helpt te ontwikkelen en te behouden. Samen met gember kun je profiteren van onder meer een beter libido en een optimale gezondheid van je voortplantingsorganen.

Ginseng

Veel mensen denken bij ginseng aan een warme kop thee op een koude winterdag. Ginseng is echter ook een probaat middel is tegen misselijkheid. Wat waarschijnlijk minder bekend is, is dat het eveneens een positieve invloed heeft op de libido van vooral vrouwen. Vrouwen die ginsengsupplementen nemen, hebben vaak een significant beter seksleven dan dames die dit niet tot zich nemen. Een andere reden waarom ginseng gezond is, is de verbetering van je bloedsomloop. Indien je bloedsomloop beter wordt, zal ook je libido op een gunstige manier worden beïnvloed.

Eieren

Eieren, drie stuks elke ochtend, 5 dagen per week zijn super voeding voor een goed seksleven. In eieren hebben immers erg goede voedingswaarden, in het bijzonder de hoge dosis eiwitten samen met het lage calorieëngehalte en de talrijke vitamine B5 en B6 zijn een haast onuitputtelijke bron van kracht. Naast een verbetert uithoudingsvermogen zorgen eieren er eveneens voor dat stress tegen wordt gaan en je zin in seks gezond blijft. Heel de dag door zul je dan ook voldoende zin en energie hebben om te vrijen.

Pijnboompitten

Pijnboompitten gebruikte men al in de middeleeuwen als een probaat middel om de libido op peil te houden. Tegenwoordig is bekend dat het zink ervoor zorgt dat mannen die lijden aan erectiele disfunctie baat bij het eten van pijnboompitten. Bovendien zorgen een breed scala aan gezonde voedingsstoffen in pijnboompitten voor een verbeterde doorvoeding en doorbloeding van je lichaam. Pijnboompitten eten als salade of als televisiesnack zal je seksleven zeker een boost krijgen. Heerlijk bij de salade, maar ook uitstekend als snack voor de tv of bij een drankje.

Essentiële omega-3 vetten

Indien er wordt gesproken over de voordelen van omega-3 vetzuren, dan gaat het dikwijls voornamelijk over de gunstige invloed van deze stoffen op je hersenen, je hart en je bloedcirculatie. Omega-3 is echter eveneens van cruciaal belang voor een goed seksleven omdat deze stoffen helpen met het vrijgeven van de dopamine en andere gelukshormonen waardoor je de seksuele respons verbetert en je gemakkelijker opgewonden raakt.

Amandelen

Amandelen zorgen niet alleen voor de aanmaak van stoffen die een goed humeur teweegbrengen, maar zijn tevens een bron van magnesium, vezels, eiwitten en gezonde vetten en omega 3. Ze spelen dan ook niet alleen een belangrijke rol als je lichaamsgewicht wilt verliezen of je cholesterol weer in balans wilt krijgen, maar eveneens bij de hormoonproductie die te maken heeft met seksuele activiteiten. Als je dieet rijk is aan vetten zoals die voorkomen in amandelen dan zal je testosterongehalte eveneens hoog zijn. Hoe meer testosteron, hoe meer zin je hebt in seks.

Amandelen zijn bovendien de meest gezonde noten die er bestaan met een heleboel goede voedingsmiddelen zoals zink en L-arginine. Deze stoffen zullen de mannelijke- en vrouwelijke voortplantingsorganen gunstig beïnvloeden. Indien je een kinderwens hebt, kun je dan ook beter zo vroeg mogelijk beginnen met de bescherming van je voortplantingsvermogen door amandelen te gaan eten. Evenals pijnboompitten zijn amandelen erg eenvoudig in je dieet te verwerken. Zo kun je geraspte amandelen aan havermoutpap of yoghurt toevoegen voor een gezond ontbijt. De hele amandelen zijn daarentegen weer heerlijk om als snack te gebruiken.

Zalm

Zalm is een vissoort die rijk is aan omega-3 en is voornamelijk bekend vanwege beschermende werking van de gewrichten, haren, huid en nagels, maar tevens vanwege het terugdringen van de kans op hart- en vaatziekten. Als je zalm eet zul je echter ook de afscheiding van dopamine in je hersenen positief beïnvloeden, met als gevolg dat je zelfs na een drukke dag nog kunt genieten van een vrijpartij. Het hoge eiwitgehalte in zalm geeft je bovendien een beter uithoudingsvermogen waardoor je ook nog eens lekker lang door kunt gaan met vrijen