Poets je slank met deze schoonmaak workout

poets-je-slank-met-deze-schoonmaak-workout.jpg

Vergeet de fitness! Schoonmaken is een fantastische manier om calorieën te verbranden. Hoe meer energie je erin steekt, hoe beter het effect zal zijn. Het is dé manier om je huis én je lichaam te laten stralen. Poets je slank!

Huishouden, de ideale workout

Dat je van huishoudelijke taken moe kan worden is geen geheim. Maar dat je er heel veel calorieën mee kan verbranden is nieuw. Volgens onderzoek is je huis schoonmaken zelfs efficiënter om slank te blijven dan de fitness zaal!

Op lange termijn hou je het langer vol en je huis zal er proper bijliggen. Twee vliegen in één klap dus! Bovendien kan je het gemakkelijk thuis doen en het is nog gratis ook.

Stofzuigen (100 calorieën)

Om je armspieren en bovenlichaam te trainen is stofzuigen de ideale workout. Na een half uurtje heb je al 100 calorieën verbruikt. Probeer je spieren goed op te spannen als je aan het stofzuigen bent.

Gebruik krachtige bewegingen om je biceps en borstpieren te trainen. Als je de stofzuiger naar je toe trekt train je je triceps en je armenspieren. Deze workout combineert een krachttraining en conditietraining in één.

Dweilen (150 calorieën)

Een half uurtje dweilen is goed voor 150 calorieën, dat zijn er al heel wat. Maak krachtige bewegingen en span je spieren goed op. Wil je een platte buik? Duw de dweil dan stevig tegen de grond, het is een goede workout voor je buikspieren.

Dan verbrand je evenveel calorieën als tijdens een wandeling.

Ramen lappen (250 calorieën)

Tijdens het ramen lappen train je vooral je bovenarmspieren, rug- en schouderspieren. Het is erg goed voor je lijn want je zal er 250 calorieën mee verbranden, en dat in slechts een half uurtje tijd!

Wassen en strijken (120 calorieën)

Wassen en strijken kan erg tijdrovend zijn, gelukkig is het een erg goede workout. Je traint er je arm- en beenspieren mee en je verbrandt een hoop calorieën.

Tip: hang bij mooi weer de was buiten, zo train je je bovenlichaam en kan je ondertussen genieten van het zonnetje.

In de tuin werken (450 calorieën)

Tuinieren is een echte workout, je verbruikt na een uurtje maar liefst 450 calorieën. Dat is evenveel als een uurtje hardlopen! Je traint er echt alle spiergroepen mee.

Tijdens het harken train je je buikspieren en rugspieren. Als je het gras maait train je je been- en armspieren en onkruid wieden is een goede cardio workout. Graven en spitten is ideaal als je snel gewicht wil verliezen, je verbrandt er maar liefst 700 calorieën mee!

Is poetsen niets voor jou? Dan kun je uiteraard altijd terecht bij een poetsdienst.