Waar je moet op letten bij het kopen van een gezond tussendoortje

waar-je-moet-op-letten-kopen-van-gezond-tussendoortje.png

Een gezond tussendoortje helpt je om op gewicht te blijven. Je voorkomt er hongeraanvallen mee en je kikkert er van op. Maar sommige tussendoortjes worden in de winkel aangeprezen als gezond terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Hier moet je op letten als je een gezond tussendoortje koopt.

Suiker, de boosdoener

De aardbeien yoghurt lijkt een heel gezond tussendoortje. Maar kijk eens op de verpakking? Fruit yoghurts bevatten vaak enorm veel suikers. Je koopt beter gewone magere yoghurt om er zelf fruit aan toe te voegen. Hetzelfde geldt voor vruchtensappen, mueslibars en cornflakes.

Calorieën tellen

Groenten en fruit kan je zoveel eten als je wil. Ook calorierijke groenten en fruit zoals avocado en banaan zijn perfecte gezonden tussendoortjes. Probeer calorierijke gezonde tussendoortjes zoals noten en muesli af te wisselen met caloriearme tussendoortjes.

Lightproducten kopen?

Het is belangrijk om te letten op het aantal calorieën die op de verpakking staan. Lightproducten bevatten soms een derde minder calorieën in vergelijking met het niet lightproduct. Toch is dit geen reden om allemaal lightproducten te gaan kopen.

In lightproducten zitten veel meer suikers!

In lightproducten zitten veel meer suikers dan vetten. En het zijn net de suikers waar je dikker van wordt. Dus ook al heeft een lightproduct minder calorieën dan een niet lightproduct, ze zijn zeker en vast niet gezonder. En ze zijn dan nog een stuk duurder ook.

Ongezouten

Teveel zout in je voeding is niet gezond. Je gaat te veel vocht vasthouden en het is niet goed voor je bloeddruk. Koop daarom nooit gezouten noten maar gewone.

Kleur-, smaak-, en bewaarmiddelen vermijden

Heb je een caloriearm, ongesuikerd en ongezouten tussendoortje gevonden maar zit het vol kleurstoffen en bewaarmiddelen? Soms zijn natuurlijke producten gewoon het beste. Laat al die voorverpakte troep maar in de rekken liggen. Je portemonnee zal je dankbaar zijn.

Makkelijk mee te nemen

Zelfgemaakt ijsje van bevroren vruchten is misschien wel een heel gezond tussendoortje. Makkelijk mee te nemen is het niet. Koop ook tussendoortjes die makkelijk mee te nemen zijn voor de dagen dat je weinig tijd hebt.