De perfecte workout: daarom moet je een foam roller aanschaffen!

perfecte-workout-daarom-moet-je-foam-roller-aanschaffen.jpg

Sommigen van jullie hebben er misschien wel eentje liggen ergens: de foam roller. Heb je deze nog niet in huis, schaf deze dan snel aan! Wij hebben de perfecte work-out voor jullie met je foam roller, lees snel verder!

Quadriceps

Begin in de volgende positie: Let beide benen op de foam roller en plant je ellenbogen op de grond, zodat je half overeind zit. Rol je lichaam nu als het ware over de foam roller heen. Gebruik je armen om jezelf in evenwicht te houden.

Tensor Fascia Latae

Dit is een duur woord voor de kleine spier die zich dicht bij de heupen bevindt. Deze spier houdt de heupen en de bekken stabiel en is dus niet onbelangrijk. Plaats de foam roller op de buitenkant van je heup en steun op een ellenboog. Begin nu met rollen van het topje van de heup tot aan de bovenbenen en tot aan de knieën. Doe deze oefening aan beide zijden.

Calves

Je kunt bij deze oefening starten met beiden benen op de roller of je kunt er voor kiezen om je benen over elkaar te laten kruisen. Gebruik je handen om je heupen een stukje op te tillen van de vloer en rol op en neer over de kuitspieren.

Bovenrug

Zorg er eerst voor dat je hoofd en nek worden ondersteund door je handen. Positioneer de roller vervolgens in het midden van je bovenrug zonder dat de roller kan bewegen naar beneden. Duw je heupen van de vloer af en gebruik je voeten om je lichaam op en neer op de roller te bewegen. Beweeg voorzichtig van het midden van je rug tot aan je boven rug en tussen de schouderbladen. 

Lees ook: