Gezonde snacks voor onderweg

gezonde-snacks-voor-onderweg.jpg

Snakken naar een snack, wie kent het niet? Het is geen abnormaal gevoel, of iets waar je je voor moet schamen, en het krijgt zelfs een plaats in de meeste diëten. Maar waar zit ‘m dan het addertje? Het gevaar is dat we grijpen naar  ongezonde snacks.  Er zijn namelijk zoveel snacks die wél verantwoord zijn.

Calorieën

Het spreekt voor zich dat, hoe minder calorieën een snack bevat, hoe gezonder hij is. Daarmee willen we zeker niet promoten dan je enkel salade mag kauwen, want een snack heeft nog altijd als hoofddoel dat hongertje te stillen, energie te geven en de maag in beweging te houden om vreetbuien tegen te gaan. Gun jezelf dus gerust wat lekkers, maar hou het gezond.

Koekiemonster

Er is niets mis met een koekje. Maar we winden er geen doekjes om: grijp je vaak naar een Snicker, chocolade, suikerwafels etc. dan ben je niet zo goed bezig. Bij een evenwichtig koekje denken we aan iets kleins, niet te zwaars. Rijstkoeken horen bij de toppertjes, daar mag je er 4-5 van eten. Let toch op de calorieën die op de verpakking vermeld zijn. Reken dan 120 tot 150Kcal.

Boerenverstand

Gebruik bij de keuze van je koekje vooral ook je gezond verstand. Dat een Luikse suikerwafel bij de killers hoort, spreekt voor zich.

Crackers

Een gezond tussendoortje dat altijd verantwoord is, is een licht crackertje met groenten. Komkommer, wortel, radijs, augurk, tomaat … Je kan deze groenten ook altijd meenemen. Tegenwoordig bestaan er erg handige meeneemverpakkingen die je in de winkel kan kiezen. Onder deze noemer vallen ook vruchten en fruit. Bananen vormen de ultieme vullende gezonde snack. Wie geen banaan lust, kan ook voor 1 of 2 andere stukken fruit kiezen. Keuze genoeg!

Alarm! Alarm!

Opgelet voor de valse tussendoortjes. Tal van graanrepen lijken gezond, maar vaak zitten juist die repen vol suikers en calorieën.
De boodschap is glashelder: kies slim!