Een platte buik met de juiste voeding

platte-buik-met-juiste-voeding.jpg

Gezond eten en een platte buik zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Het hebben van een platte buik is immers 95% voeding en zo’n 5% sporten. De voeding die je consumeert, heeft een grote impact op jouw figuur. Laat het ongezonde staan en neem eens wat meer van het gezonde. Zo creëer je écht effectief een platte buik.

Grootse groente

Om een platte buik te krijgen, moet je afvallen. Dat is helaas niet anders. Ook het felbegeerde sixpack, bereik je enkel via gezonde voeding. Het afvallen – en dus krijgen van een platte buik – grondvest bij groente.

Eet gevarieerd; er bestaat geen voeding die álle voedingsstoffen bevat. Variatie is dus noodzaak. Gelukkig zijn er talrijke gezonde, overheerlijke groenten. Stap eens uit je comfortzone. Eet eens selderij, knolraap en avocado. Laat de groentesap en groente in blik links liggen; die bevatten lang niet zoveel (zelfs te weinig) voedingsstoffen. Daarnaast zijn die vaak duur.

Hiernaast is fruit onvervangbaar in de weg naar een platte buik. Kies voor vers en voorgesneden fruit, zoals blauwe bessen, mango en perzik. Ook bij fruit geldt: kies voor het ‘echte’. Fruitsap is duur en heeft lang niet alle voedingsstoffen die echt, vers fruit bevatten.

Duchtig drinken

Uit een recent onderzoek kwam naar voren dat we per dag gemiddeld 12 gram suiker te veel consumeren. Die overmaat aan suiker komt niet alleen van drop, chocolade en snoep. Nee, ook in alcohol en saus zitten heel veel suikers. En niet te vergeten frisdrank, die eigenlijk niets anders is dan suikerwater. Je hebt natuurlijk de light optie van frisdrank, maar over de gezonde natuur daarvan zijn de meningen nogal verdeeld. Ook op vlak van dirnken is het dus belangrijk om goede keuzes te maken. Kies dus voor water, thee en koffie.

Volhouden

Houd het vervolgens vol. Een platte buik bereik je pas na afvallen – dus minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt – en dat vergt doorzettingsvermogen. Zet een doel voor jezelf en ga voor het gezonde – vermijd verleidingen en koop geen ongezonde tussendoortjes. Zo behaal je die platte buik!

Lees ook: