Met deze 4 oefeningen kan iedereen een platte buik krijgen

met-deze-4-oefeningen-kan-iedereen-platte-buik-krijgen.jpg

Een platte buik, wie droomt daar nu niet van? Met deze 4 oefeningen kan iedereen een platte buik krijgen. En het beste moet nog komen, je hoeft er niet eens je huis voor te verlaten!

1.Touwtjespringen

Een platte buik begin bij je hele lichaam. Je kan nu eenmaal geen plaatselijk buikvet verbranden. Tijdens 10 minuten touwtjespringen kan je maar liefst 130 calorieën verbranden. Je traint je onderlichaam, buikspieren, armen en schouders. Bovendien zal je uithoudingsvermogen verbeteren waardoor je andere sportoefeningen langer volhoudt. Bonus? Cellulitis krijgt door al dat touwtjespringen geen kans.

2.De befaamde plank oefening

De alom gekende klassieke sit-up oefening is, in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, niet de meest geschikte oefening om je buikspieren te trainen. Je traint er maar 20% van je buikspieren mee en het is enorm belastend voor de rug. Probeer daarom de plank oefening. Ga met je buik op de grond liggen en steun op je bovenarmen en tenen. Hou je lichaam zo recht als een plank en span je buikspieren samen. Probeer deze houding één minuut aan te houden. Niet alleen je buiskieren krijgen een goede workout, ook je rug-, arm-, bil- en beenspieren krijgen een intense workout.

3.Doe aan krachtraining voor je buikspieren

Meer en meer vrouwen doen aan krachttraining. Het is dan ook een goede manier om je buik snel plat te krijgen. Je kan bijvoorbeeld de ‘kettlebell swing’ proberen. Hou de zware kettlebell vast met je beide handen en ga in squat positie staan. Duw nu met je heupen en buikspieren de kettlebell naar omhoog. Laat de kettlebell terug naar beneden swingen tussen je benen en gebruik je heupen en buikspieren opnieuw om hem naar omhoog te tillen.

4.Een platte buik dankzij de gymball

Met een fitnessbal kan je de dieper gelegen spieren gemakkelijk trainen. Het is dan ook het ideale hulmiddel voor je platte buik. Zet je handen op de grond en laat je onderbenen op de fitnessbal rusten. Span je lichaam op en hef je billen in de lucht. Zo breng je de bal dichter bij je handen. Hou deze positie even aan en breng de bal met een gecontroleerde beweging weer naar achter. Herhaal deze oefening voor een sexy platte buik.