It looks like JavaScript is disabled. Please enable it in order for this website to work properly.

Internationale vrouwendag: 7 Belgische merken geleid door krachtige vrouwen!

Gezond.be
8 min read

Op 8 maart, Internationale Vrouwendag, vieren we de kracht, het ondernemerschap en de innovatie van vrouwen wereldwijd. Ook in België zijn er tal van inspirerende vrouwelijke ondernemers die met passie en doorzettingsvermogen hun eigen merken hebben opgebouwd. Van mode en design tot duurzaamheid en retail – deze vrouwen bewijzen dat succes geen grenzen kent.

Ter ere van Internationale Vrouwendag zetten we 7 Belgische merken in de kijker die worden geleid door krachtige vrouwen. Maak kennis met hun verhalen en ontdek hoe ze hun industrie vormgeven met visie en vastberadenheid.

Anneke Crauwels

Anneke Crauwels is de charmante interieurontwerpster uit Mechelen, bekend van Extreme Makeover Vlaanderen en Tussen 4 Buren. Naast het runnen van haar eigen ontwerpstudio, lanceerde ze ook een multi-brand (web)shop. Ze leidt een team van maar liefst zeven mensen. Deze herfst bracht Anneke haar allereerste boek uit: Compagnon d’intérieur. Naast haar ondernemerschap balanceert ze ook het moederschap als moeder van een tweejarige zoon.

Anneke Crauwels

Joyce en Raissa de Haas

Het premium tonic- en mixermerk Double Dutch werd opgericht door de Belgische tweeling Joyce en Raissa de Haas. Op de universiteit stonden ze bekend als de “tonic twins” en bouwden ze een reputatie op met hun smaakvolle zelfgemaakte mixcreaties. De ondernemersreis van Joyce en Raissa is ronduit opmerkelijk. Sir Richard Branson steunde het verhaal van Double Dutch en op 28-jarige leeftijd stonden ze al op de prestigieuze Forbes 30 Under 30-lijst. In februari 2022 behaalde Double Dutch de B-Corp-certificering bij hun allereerste aanvraag. Sinds de oprichting in 2015 is Double Dutch uitgegroeid tot een belangrijke speler in het mixersegment, beschikbaar in 40 landen wereldwijd, met een team van 20 medewerkers.

Double Dutch (Joyce & Raissa de Haas) – Copyright: Jamie Neirynck Photography

RainPharma (Greet Boonen)

RainPharma is een Belgisch merk, gespecialiseerd in natuurlijke wellness- en persoonlijke verzorgingsproducten. In 2017 werd Greet Boonen aangesteld als CEO, waarbij ze haar ervaring in de industrie inzette voor de strategische koers van het bedrijf.

Greet Boonen and founder Dominique Bastin

Voort Studio (Claire Vandervoort)

In 2021 maakte Claire Vandervoort de overstap van de corporate wereld naar het volgen van haar passie voor modeontwerpen, wat leidde tot de oprichting van Voort Studio, een Belgisch handtassenlabel dat understatement luxe belichaamt, met alleen de beste materialen.

Claire Vandervoort

A.S.Adventure en Juttu (Bea De Beuckelaer)

In 2020 werd Bea De Beuckelaer CEO van Retail Concepts (A.S.Adventure & Juttu). Retail Concepts staat bekend om haar ambitieuze duurzaamheidsstrategie onder het motto "Sustainable Growth of Retail". Ze streven voortdurend naar verbetering, impact en innovatie en nemen hun verantwoordelijkheid serieus.

20210812 Hoboken Belgie: Bea De Beuckelaer is Managing Director van AS Adventure en Juttu. Copyright Bart Dewaele
Bea De Beuckelaer – Copyright Bart Dewaele

ReBELLE Antwerp (Elvan Kalemkus)

Opgericht door Elvan Kalemkus, is ReBELLE Antwerp een gedurfd modemerk, bekend om zijn unieke en statement blazers gemaakt van opgeknapte vintage mannenblazers en verfijnde stoffen van vooraanstaande Belgische ontwerpers.

Elvan Kalemkus

JOHNY (Ruth Trioen)

JOHNY werd in 2019 opgericht door Ruth Trioen, die haar passie voor vintage en hedendaagse mode kanaliseert in een label dat complete looks aanbiedt en boeiende verhalen vertelt. Haar ambitie is om JOHNY om te toveren tot een internationaal succes, met plannen om de unisex-markt te verkennen en het merk uit te breiden met een accessoireslijn.

Ruth Trioen

Door Gezond.be

These articles may also interest you ...

Lees Meer ...

Logo Gezond

Most shared

These articles may also interest you ...