Gezondheid omvat meer dan alleen de afwezigheid van ziekte; het draait om de juiste voeding, balans en preventieve zorg. Ryve Supplements, een Belgisch merk, ondersteunt vrouwen met hoogwaardige, vegan supplementen die zich richten op hormonale balans, fertiliteit, menopauze en algemene gezondheid. Opgericht door Rafaëlle en Véronique vanuit hun eigen ervaringen met hormonale uitdagingen, streeft Ryve ernaar zowel effectieve producten als kennis te bieden voor duurzame vrouwelijke gezondheid.
1. Wat is Ryve?
Ryve Supplements is een Belgisch merk dat vegan supplementen aanbiedt voor vrouwen in alle levensfasen. Deze supplementen ondersteunen onder andere hormonale balans, vruchtbaarheid, zwangerschap, menopauze en de algehele gezondheid van vrouwen.
Daarnaast streeft Ryve ernaar een ondersteunende community te creëren die vrouwen helpt door kennis te delen. Samen met diverse experts zoals artsen, orthomoleculair therapeuten en apothekers werken we dagelijks hard om vrouwen optimaal in hun kracht te zetten.
2. Hoe is Ryve ontstaan en wat inspireerde jullie om deze stap te zetten?
Wij zijn Rafaëlle en Véronique, de drijvende krachten achter Ryve en beide moeders van twee jonge kinderen.
Rafaëlle heeft een orthomoleculaire praktijk gespecialiseerd in hormonen, vruchtbaarheid en menopauze. Ze heeft zelf last gehad van hormonale acne en vroegtijdige overgang met fertiliteitsproblemen als gevolg. Véronique, met jarenlange ervaring in de voedingssector, heeft ook te maken gehad met vruchtbaarheidsproblemen door PCOS en baarmoederproblemen.
Door onze persoonlijke uitdagingen en het gebrek aan hoogwaardige informatie en supplementen, ontstond op een gezellige avond in Antwerpen het idee voor Ryve.
3. Wat maakt Ryve ‘gezond’ en wat betekent dit voor jullie en jullie klanten?
Bij Ryve staat de gezondheid van alle vrouwen centraal. We ontwikkelen onze supplementen met een sterke focus op kwaliteit. Onze producten bevatten de best opneembare vormen en ideale doseringen, samengesteld uit ingrediënten van topkwaliteit.
Ons doel is om effectieve producten te leveren die echt werken.
Bovendien zijn al onze supplementen veganistisch en vrij van ongezonde vulstoffen. Ze voldoen aan de strenge eisen van overheidsinstanties. Onze verpakkingen bevatten geen microplastics en onze potjes zijn biologisch afbreekbaar, waardoor er na inname geen schadelijke stoffen vrijkomen. Zo dragen we niet alleen bij aan jouw gezondheid, maar ook aan een gezond milieu.

4. Wat waren jullie hoogte- en dieptepunten?
Het hoogtepunt van onze reis was zonder twijfel de lancering van ons merk. Het proces dat daaraan voorafging, waarbij we met ziel en passie werkten aan iets wat uiteindelijk tot leven kwam, was een ongelooflijke ervaring. Tot op heden zien we veel terugkerende klanten die positieve verhalen delen. Zo zijn er vrouwen die zwanger zijn geworden na het innemen van onze supplementen of plotseling geen last meer hebben van PMS (pre-menstrueel syndroom) klachten.
Het is fantastisch om te zien dat iets waarin je zelf zo hard gelooft ook daadwerkelijk impact heeft op anderen.
Echte tegenslagen hebben we gelukkig nog niet gehad, al zijn er wel enkele uitdagingen geweest. Bijvoorbeeld de registratie van ons merk verliep niet zonder hobbels.
Daarnaast hebben we geleerd dat het communiceren over gevoelige onderwerpen zoals fertiliteit heel voorzichtig moet gebeuren. We geloven sterk in de kracht van onze producten, maar begrijpen ook dat voor vrouwen die al lange tijd proberen zwanger te worden, dit een zeer gevoelig onderwerp is. Daarom streven we naar een respectvolle en serene communicatie hierover.
5. Is er iets wat jullie nu anders zouden aanpakken?
In het begin waren we best onzeker. Iedereen had wel een advies of een tip over hoe we dingen anders of beter konden doen. Daardoor raakten we ons buikgevoel wat kwijt.
Nu volgen we een vaste structuur. We krijgen hierbij hulp van een team van experts en freelancers die ons adviseren en begeleiden.

6. Hoe heeft jullie persoonlijke groei en ontwikkeling jullie onderneming beïnvloed?
Elke dag leren we iets nieuws en dat is echt leuk. Als we terugkijken naar het begin en de kennis die we sindsdien hebben opgedaan, zien we hoeveel we gegroeid zijn. Het is geweldig om je merk te zien groeien, maar ook om zelf als ondernemer te groeien.
7. Wat zijn de meest waardevolle lessen die jullie hebben geleerd sinds jullie begonnen met ondernemen?
Neem niets als vanzelfsprekend en geef nooit op. We geloven sterk in ons product en zijn er al zo lang mee bezig dat we dachten dat mensen automatisch overtuigd zouden raken van de kracht van Ryve. Echter, het vergt constante energie om onze boodschap uit te dragen. We hebben geleerd dat de kracht van experts cruciaal is; door stevig te investeren in ons netwerk, plukken we daar nu de vruchten van.
8. Welke impact willen jullie nalaten met Ryve?
We willen de manier waarop vrouwelijke gezondheid benaderd wordt veranderen. In plaats van alleen klachten te behandelen, richt Ryve zich op preventie. Ons doel is om vrouwen de controle over hun eigen gezondheid te geven. Dit doen we door hen te ondersteunen met onze supplementen en vooral door hen de juiste informatie en kennis te bieden, zodat ze zelf weloverwogen keuzes kunnen maken over hun gezondheid.
9. Hoe zorgen jullie voor een balans tussen werk en privéleven, en hoe belangrijk is dat voor jullie eigen gezondheid en welzijn?
Als ondernemer is het lastig om werk en privé gescheiden te houden. Ons team kan goed met elkaar opschieten, waardoor we soms nog laat bellen of whatsappen. Maar Ryve is onze passie, dus het voelt niet altijd als werken. Met elk een gezin en twee jonge kinderen begrijpen we elkaar goed en kunnen we onze grenzen aangeven.
Zolang het ons energie geeft in plaats van kost, is dat prima. Daarnaast zijn we beiden erg bezig met gezond eten en sporten, waardoor we goed voor onszelf zorgen en op tijd ontspannen.
10. Hebben jullie een gouden tip voor anderen die willen ondernemen?
Begin gewoon en blijf in beweging. Luister alleen naar je intuïtie en naar mensen die echt weten waar ze het over hebben.

Met Ryve willen Rafaëlle en Véronique meer doen dan alleen kwalitatieve supplementen aanbieden – ze willen vrouwen de tools geven om zelf aan het roer van hun gezondheid te staan. Preventie, kennis en kwaliteit vormen de kern van hun missie.
Wil je meer weten over Ryve en hoe hun supplementen en community vrouwen helpen in elke levensfase? Bezoek Ryve en ontdek hoe je jouw gezondheid op een natuurlijke en bewuste manier kunt ondersteunen.