Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

GEZOND ONDERNEMEN Amandine de Paepe is founder van Insentials: ‘Vitamines nemen is belangrijk, maar je moet weten welke combinaties mogelijk zijn. Dat is de sterkte van Insentials’

Sien Vanneste
6 min read

Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij de komende tien weken inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Amandine de Paepe van Insentials.

Wat is Insentials?

Amandine de Paepe: ‘Insentials staat voor ’the essentials from the inside’. Het is een Belgisch vitaminemerk, dat ik als voedingswetenschapper in 2021 oprichtte en waarbij ik me focus op het aanbieden van essentiële vitamines die elke supervrouw nodig heeft. Maar Insentials is meer dan een webshop voor vitamines en voedingssupplementen – het is een way of life waarin gezonde voeding, beweging, luisteren naar je lichaam en vitaminetekorten aanvullen centraal staan. Ook opleidingen voor andere health care professionals, zoals apothekers, worden voorzien.’

‘Insentials is meer dan een webshop voor vitamines en voedingssupplementen – het is een way of life

Amandine de Paepe

Hoe is de onderneming gestart?

‘Al van jongs af aan heb ik een passie voor voeding. Vandaag ben ik dan ook voedingswetenschapper. Na een carrière als biomedicus en voedingsdeskundige in de farmaceutische wereld, waarin ik een aantal voedingssupplementen succesvol in de markt wist te zetten, wakkerde mijn passie voor supplementen en voeding de ondernemer in mij aan. Nadat ik eerder al het organische blonde bier Quinoux en de organische vegan koekjes Quinette uitbracht, lanceerde ik Insentials, hét Belgische gepersonaliseerde vitaminemerk. Vitamines nemen is belangrijk, maar je moet weten welke combinaties mogelijk zijn. Dat is de sterkte van Insentials. Bij ons heb je de dagelijkse dosis Smart Insentials, aangevuld met je persoonlijke noden op basis van een zelftest. Recent lanceerden we ook de Detox Boost, die je meermaals mag herhalen. Het is mijn missie om iedere vrouw te educeren over het belang van je dagelijkse dosis vitamines. Verder ben ik ook co-founder van Nutrimedicine, het one-to-one consultatieplatform, waarbij medisch voedingsadvies op maat centraal staat.’

Waarom zijn jullie producten gezond?

‘95% van de vrouwen kampt met een vitaminetekort, blijkt uit onderzoek. Bij Insentials gaat het niet enkel om vitamines innemen. Het logo van Insentials bevat vijf bolletjes. Die representeren onze missie:

  1. Eten
  2. Exercise
  3. Expertise: je moet niet zomaar verschillende supplementen innemen, maar over de juiste dosering en combinatie nadenken.
  4. Ecologie: de vitamines worden in mooie, hervulbare glazen potjes geleverd.
  5. Essentialise: gezonde voeding is niet meer voldoende, je hebt ook supplementen nodig, zoveel is zeker.

Wat waren jouw hoogte- en dieptepunten als ondernemer?

‘Ik ben een jaar geleden gestart. Sindsdien leef ik als een atleet. Het is een absolute marathon om een zaak uit de grond te stampen de dag van vandaag. Mijn hoogtepunten zijn mijn klanten, die ook fan zijn van het merk. Dat geeft een enorm leuk gevoel.’

Wat wil je nog bereiken?

‘Nog veel, ik ben immers nog maar net gestart.’

Hoe ziet de toekomst van het bedrijf eruit?

‘Transparant, net zoals mijn pil. Zonder vulstoffen of blabla. Gewoon de waarheid verkopen. Mijn grote missie is om impact te hebben op ons curatief systeem en te evolueren naar een holistisch preventief gezondheidssysteem, waarbij telkens de oorzaak van een symptoom wordt nagegaan. Waarom zou je een slaappil innemen als je niet goed slaapt, maar de oorzaak niet kent. Dat is toch niet logisch?’

Naar welke ondernemer kijk je op?

‘Ik ben fan van vrouwelijke onderneemsters zoals Julie D’heygere, oprichtster van Think Tomato, of Virginie Morobé van het schoenenlabel MOROBE.’

Wat was je plan B?

‘Een plan B heb ik altijd. Ik zit vol ideeën, maar laat me me nu maar een paar jaar focussen op dit project. Als hobby help ik graag ook andere merken of start-ups. Mijn specialisatie is voornamelijk het lanceren van supplementen of gezonde voedingsmerken.’

Heb je nog een gouden tip voor andere ondernemers?

‘Laat je goed omringen en adviseren, maar durf ook te springen en/of te delegeren. Blijf wel steeds aan het stuur van je boot en school je bij waar nodig.’

Win! Win! Win!

In ons jongste magazine, dat verscheen op 11 februari 2022, vind je een mooie lezerswedstrijd terug. Als Gezond-lezer maak je kans om een persoonlijk abonnement ter waarde van €750 van Insentials te winnen. Tijdens een video-consult met Amandine gaan we dieper in op jouw extra vitamine-noden. Daarnaast kan je enkele maanden proeven van de Detox Boost abonnementsformule. Dit natuurlijk anti-oxidant supplement is een efficiënte detox boost voor een optimale zuivering van je lichaam en lever. Een goed functionerende lever maakt het immers mogelijk om sneller af te vallen en je energieker te voelen!

Alle wedstrijdinformatie vind je in de lente-editie van Gezond terug:

Benieuwd naar meer gezonde ondernemers? Lees het verhaal van Dimitri O, co-founder van Loop Earplugs.

Door Sien Vanneste

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Lees Meer ...

Logo Gezond

Meest gedeeld

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…