Een platte buik in 30 dagen!

platte-buik-30-dagen.jpg

Iedereen wil wel een platte buik, maar de meeste mensen hebben er moeite mee om daadwerkelijk een platte buik te krijgen. Heb jij ook een klein vetrolletje op je buik en wil je hier vanaf komen voor de zomer begint? Lees dan in dit artikel hoe je binnen 30 dagen een platte buik krijgt met de crunch challenge.

Een crunch: wat is dat?

Een crunch is een bekende buikspieroefening die je doet om een platte buik te krijgen. Het is niet alleen een gemakkelijke oefening om te doen, maar het is ook een oefening die echt voor resultaten zorgt. Het enige watje nodig hebt om een crunch te doen, is een zacht matje om op te liggen.

Je doet de crunch als volgt:

  • Ga op je rug liggen en trek je knieën op. Zorg ervoor dat je voeten altijd stevig op de grond staan.
  • Leg je handen in je nek of kruislings op je borst en ga omhoog. Gebruik hierbij niet je spieren in je rug of benen, maar de spieren in je buik.
  • De onderrug blijft op de grond liggen, maar de schouders komen wel omhoog. Op het hoogste punt, als je schouders van de grond zijn gekomen, blijf je even stil en span je de spieren extra aan.
  • Ga weer naar beneden en adem uit. Laat jezelf gecontroleerd zakken, zodat je niet met een plof neerkomt.

how to do crunches

De 30 day crunch challenge

Doe je mee met de 30 day crunch challenge, dan doe je (bijna) iedere dag crunches voor 30 dagen lang. Hierbij houd je het volgende schema aan:

  • Dag 1: 20 crunches.
  • Dag 2: 25 crunches.
  • Dag 3: 30 crunches.
  • Dag 4: 35 crunches.
  • Dag 5: rustdag
  • Dag 6: 40 crunches.
  • Dag 7: 45 crunches.
  • Dag 8: 50 crunches.
  • Dag 9: 55 crunches.
  • Dag 10: rustdag.
  • Dag 11: 60 crunches.
  • Dag 12: 65 crunches.
  • Dag 13: 70 crunches.
  • Dag 14: 75 crunches.
  • Dag 15: rustdag.
  • Dag 16: 80 crunches.
  • Dag 17: 85 crunches.
  • Dag 18: 90 crunches.
  • Dag 19: 95 crunches.
  • Dag 20: rustdag.
  • Dag 21: 100 crunches.
  • Dag 22: 105 crunches.
  • Dag 23: 110 crunches.
  • Dag 24: 115 crunches.
  • Dag 25: rustdag.
  • Dag 26: 120 crunches.
  • Dag 27: 125 crunches.
  • Dag 28: 130 crunches.
  • Dag 29: 135 crunches.
  • Dag 30: rustdag.