Voel je herboren met deze 3 Tibetaanse oefeningen

voel-je-herboren-met-deze-3-tibetaanse-oefeningen.jpg

Als het over gezondheid gaat kunnen we nog veel leren van Oosterse culturen. Met deze Tibetaanse oefeningen voel je je herboren. Ze zijn erg gemakkelijk uit te voeren en ze voelen heerlijk!

1.Een heldere geest

Deze oefening brengt je in contact met je eigen lichaam. Het vermindert spanning in je nek en het bevordert de bloedcirculatie. Doe deze oefening elke morgen voor je ontbijt.

Startpositie: sta met je armen uit elkaar en strek ze en horizontaal met de vloer. De palmen van je handen wijzen naar onder. Zorg ervoor dat je armen op schouderhoogte zijn. Plaats je voeten op heup breedte.

Oefening: draai je hoofd met de klok mee. Focus op een punt voor je zodat je niet duizelig wordt. Adem zo diep mogelijk in en uit. Probeer het aantal draaiingen geleidelijk op te voeren, begin met 7 en eindig met 21.

2.Een krachtig lichaam

Deze oefening geeft je lichaam extra kracht. Het verbint je lichaam met de aarde waardoor je doorheen de dag meer energie krijgt.

Startpositie: lig plat op de grond en leg je armen naast je lichaam, handpalmen op de grond.

Oefening: als je inademt hef je je hoofd en bovenlichaam van de vloer. Plaats je handen onder je schouders en strek je armen. Adem langzaam uit en breng je bovenlichaam gecontroleerd terug naar beneden.

3.Een goede energiestroming

Met deze oefening stimuleer je de energie die door je ruggengraat stroomt. Het maakt je rug sterk en gezond en je spieren blijven flexibel.

Startpositie: ga op je knieën zitten en houd je handen op je dijen. Kijk naar boven en adem diep in en uit.

Oefening: adem diep in en leun met je bovenlichaam zo ver mogelijk naar achter. Strek je rug en adem tot diep in je buik. Adem langzaam uit en kom met een gecontroleerde beweging weer recht.