Zo versnel je je metabolisme

zo-versnel-je-je-metabolisme.jpg

Sommige mensen kunnen eten wat ze willen, ze zullen geen gewicht bijkomen. Hun geheim? Een snel metabolisme. Het goede nieuws is dat jij je metabolisme ook kan versnellen!

1.Ontspan

Het is algemeen geweten dat stress niet gezond is voor je lichaam. Stress kan je metabolisme enorm vertragen. Ben jij ook iemand die snel gewicht bijkomt op stresserende momenten? Je metabolisme kan de schuldige zijn. Probeer je dagelijks enkele minuten te ontspannen. Doe ademhalingsoefeningen, yoga of meditatie. 15 minuten is al voldoende. Stress zal verdwijnen waardoor je metabolisme versnelt, de kilo's zullen snel volgen.

2.Wacht niet tot je dorst hebt

Zonder water vertraagt je metabolisme. Drink dagelijks 8 glazen water en drink zeker een glas water voor elke maaltijd. Door voor je maaltijd water te drinken zal je metabolisme nog sneller werken.

3.Eet vaak

Voedsel is geen vijand die onmiddellijk in vet verandert. Als je goed eet kan dat je metabolisme zelfs versnellen, eet daarom kleinere porties doorheen de dag. Het is goed om 5 kleine, lichte maaltijden per dag te eten. Probeer om op gelijke tijdstippen te eten en vermijd late snacks.

4.Slaap goed

Een onregelmatig slaappatroon kan je metabolisme schaden en stress veroorzaken. Hierdoor kan je zin krijgen in suikerrijke of vette voedingsmiddelen. Een kwaliteitsvolle slaap is de sleutel naar een snel metabolisme. Slaap elke nacht minstens 8 uur en probeer elke dag op hetzelfde tijdstip op te staan.

5.Drink groene thee

Drink groene thee, het zit boordevol antioxidanten en het helpt je lichaam om vet te verbranden. Het is zelfs beter voor je lijn dan koffie. Drink elke dag twee kopjes groene thee om je metabolisme te versnellen.

6.Verhoog je ijzerniveau

IJzer is essentieel om je bloedsuiker om te zetten in energie. Eet daarom genoeg voedingsmiddelen waar ijzer in zit, bonen, groene bladgroenten en vis zijn goede keuzes.

7.Eet meer rauw

Rauwe groenten bevatten vezels die je spijsvertering en je metabolisme stimuleren. Ze bevatten weinig calorieën en ze onderdrukken je hongergevoel. Eet daarom elke dag een grote portie rauwe groenten, die kilo’s zullen er snel afsmelten.

8.Blijf actief

Stop met het maken van excuses en ga sporten. Fysieke activiteit zorgt er niet alleen voor dat je meer calorieën verbrandt tijdens het sporten. Omdat je metabolisme versnelt zal je ook na het sporten meer vet verbranden!