Slimme snufjes voor slimme sporters

slimme-snufjes-voor-slimme-sporters.jpg

Zowel de beginnende als de gevorderde sporter kan soms wat ondersteuning gebruiken. Met deze slimme snufjes heb je altijd een persoonlijke trainer en waardevolle tips binnen handbereik. Ontdek hoe je gemakkelijk je sportroutine kunt opschroeven om betere resultaten te behalen!
De wereld van de fitness apps is de afgelopen jaren geëxplodeerd! Er zijn ontelbaar veel applicaties om je sportactiviteiten te meten en verdiepen. Handige accessoires en opbouwende voeding mag ook niet ontbreken in de lijst van slimme snufjes.

Fitness apps

1. SWORKIT http://sworkit.com/

De sleutelwoorden voor deze app zijn: Altijd, Overal en Gepersonaliseerd. Heb je het te druk? Heb je geen fitnessapparatuur? Al deze excuses kunnen de prullenbak in wanneer je gemakkelijk sportroutines kunt samenstellen voor elk moment van de dag. Propvol creatieve oplossingen om van jou een slimme(re) sporter te maken en de dagelijkse beweging van je to-do lijst af te strepen.

2. FitStar http://fitstar.com/

Na elke workout beantwoord je enkele vragen zodat je volgende trainingsessie daarop wordt aangepast. Word sterker en de beste versie van jezelf op jouw eigen tempo met deze handige persoonlijke trainer binnen handbereik.

Accessoires

1. Het springtouw

Wie kent het niet? Elke slimme sporter doet er goed aan om regelmatig met het springtouw aan de slag te gaan. Trakteer jezelf in een mum van tijd op een intensieve en effectieve training waarbij je elke spier in je lichaam gebruikt. Ideaal om de vetverbranding een boost te geven, maar ook als warmingup!

2. Kettlebell

De kettlebell neemt weinig ruimte in en belooft tientallen variatiemogelijkheden. Stel zelf je intervaltraining samen en breng je spieren in beweging. Dit is één van de beste accessoires om in rap tempo calorieen te verbranden en een top conditie op te bouwen.

Voeding

1. Granaatappel

Verrijk je sportdieet met deze vitaminebom! Granaatappel is een natuurlijke ontstekingsremmer en dankzij de krachtige voedingstoffen en antioxidanten krijg je er sterkere spieren van, betere hersenactiviteit én een aangenaam spierherstel. Zeg maar dag
tegen spierpijn na het sporten.

2. Water

Gemiddeld verliezen we 250ml vocht per dag door onze ademhaling. Kun je nagaan hoe snel dat gaat wanneer je intensief aan het sporten bent? Water is een onmisbare voedingsstof die voortdurend ververst en aangevuld dient te worden. Door genoeg water te drinken vóór, tijdens en na het sporten verbeter je de kwaliteit van je resultaten en blijft je concentratie op peil.