3 X gezonde desserts

3-x-gezonde-desserts.jpg

Er gaat niks boven een lekker dessertje na een goede maaltijd. Een lekker potje yoghurt met fruit of bijvoorbeeld een ijsje. Het enige probleem is dat de meeste desserts heel veel calorieën en suikers bevatten en dus niet zo gezond zijn. Daarom hieronder een lijst voor jullie met 3 gezonde desserts!

1. Fruitsalade

Gebruik van het dessert dé gelegenheid om je dagelijkse dosis fruit binnen te krijgen. Appel, banaan, perzik, peer, noem maar op. Combineer al het fruit wat je kunt vinden en maak een heerlijke fruitsalade.

2. Appeltaart

Heb jij een appelboom in de tuin? Of is het appelseizoen aangebroken en zijn de appelprijzen lekker laag? Maak dan een appelkruimeltaart als dessert. Spreid een laag appels in een ovenschaal en meng wat meel met water. Strooi het meel/water mengsel over de appels en bak het gedurende 30 minuten op een hoge temperatuur. Strooi er wat kaneel over om het af te maken en smullen maar!

3. Smoothie

Naast fruit is zuivel natuurlijk ook belangrijk om binnen te krijgen. Heb je nog fruit over van de fruitsalade? Gooi het dan in de blender samen met wat melk en (magere) yoghurt en je hebt een heerlijk (gezond) toetje!

Lees ook: