Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

5 Problemen die enkel mensen die in een cinema werken zullen begrijpen

Olivier
4 min read

Jap, ongetwijfeld maak je dit steeds opnieuw mee…

1. Bezoekers zeuren over de entreeprijzen

Voortdurend komen klanten bij je klagen over de entreeprijzen, en vaak ook over de prijzen die betaald dienen te worden voor een hapje of een drankje. Verder hoor je hen ook tegen elkaar zeuren over deze prijzen die de laatste jaren toch echt schrikbarend zijn gestegen. Je weet dus inmiddels wel dat ergens in het verre verleden een kaartje voor de film stukken goedkoper was en dat je vroeger veel meer popcorn kon krijgen voor hetzelfde geld. Helaas kun je hier niets aan veranderen omdat de entreeprijzen niet door de cinema zelf worden bepaald. Je bent dus evenmin in staat om deze zeurende bezoekers tegemoet te komen.

2. Bezoekers vragen naar de inhoud van een film

Bezoekers vragen je regelmatig waar een bepaalde film overgaat. In sommige gevallen kun je hen hier een redelijk antwoord op geven, maar in de regel heb je gewoon (nog) geen tijd gehad om zelf te gaan kijken. Met liefde zou je van alles en nog wat over elke film vertellen die er draait, maar daar heb je gewoonweg de tijd niet voor. Je moet immers niet alleen kaartjes verkopen, maar ook drankjes inschenken en popcorn inscheppen. Daarnaast staan er vaak na elke nieuwsgierige bezoeker nog een heleboel andere wachtende filmliefhebbers in de rij voor je kassa.

3. Bezoekers maken grappen over je bedrijfskleding

Heel de dag door hoor je bezoekers grappen maken over de kleding die je draagt tijdens je werkzaamheden in de cinema. De kleding die je draagt op je werk heb je niet zelf uitgekozen. Als dat wel het geval was geweest, had je zeker voor een meer trendy outfit gekozen. Je loopt dus niet voor je plezier in een oubollige broek, blouse en gilet. Zodra je klaar bent met je werk, zul je dan ook als eerste je werkkleding uittrekken. Een beetje begrip van bezoekers zou dus erg welkom zijn.

4. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen van informatie

Herhaling van de meest eenvoudige informatie lijkt wel je belangrijkste dagtaak te zijn. Hoe voor de hand liggend bepaalde zaken ook zijn, bezoekers willen toch keer op keer alles tot in detail uitgelegd krijgen. Dit geldt niet alleen voor de beschikbaarheid van verschillende zitplaatsen, maar eveneens voor lopende acties. Je krijgt nu eenmaal een flesje frisdrank gratis bij twee grote bakken popcorn. De reden voor deze korting is dan ook niet uit te leggen. Je leven zou een stuk simpeler zijn als bezoekers gewoon een actie konden accepteren zonder er een complete discussie met je over te voeren. 

5. Je legt dagelijks een heleboel kilometers af

Naast de geur van popcorn, die nog uren in je neus achter lijkt te blijven, is het opruimen van dit lekkers ook een hels karwei. Na een opruimbeurt heb je dan ook het gevoel alsof je een marathon gelopen hebt. Na alle klachten over de stevige prijzen die voor popcorn in rekening worden gebracht, zou je juist verwachten dat er nergens meer een kruimel van te vinden zou zijn. Niet is helaas minder waar. Popcorn, maar ook allerlei chips-, snoep- en frisdrankverpakkingen, vind je dan ook door heel de zaal en vooral op de meest lastige plekjes. Je vraagt je dan ook vaak af waarom je deze baan ooit hebt gekozen. Aan het einde van de dag ben je bekaf en hebt bovendien de wetenschap dat morgen een kopie zal worden van vandaag: weer in alle gaten en kieren popcorn en frisdrankverpakkingen opruimen na een voorstelling.  

Door Olivier

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Lees Meer ...

Logo Gezond

Meest gedeeld

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…