Online shoppen is o zo gemakkelijk. Maar wanneer je pakketje aankomt en je de bestelde items effectief aandoet, zien die er plots niet zo uit als je gedacht had. Je voelt je er niet comfortabel in, of ze staan je eigenlijk niet zo goed als het model op de webshop. Marie Méro to the rescue! Het Belgische modemerk integreert als eerste de ‘matchmaker software‘ van Contour Lab in haar online webshop.
Via de matchmaker software van Contour Lab kunnen klanten vanaf nu online hun lichaamstype laten analyseren. De juiste kledingkeuzes worden aan jou voorgesteld aan de hand van artificial intelligence. Je krijgt dan een gepersonaliseerde en gesorteerde productpagina te zien met kledingstukken die jou het beste staan. Zo kun je altijd met zekerheid een stuk aankopen dat jou flatteert. Daarbij gaat het dus niet om de maat, maar wel om de juiste pasvorm en styling.
‘Onze missie draait om het stimuleren van meer body positivity en het bijdragen aan meer duurzaamheid in de modesector’, vertelt Christina Hadinoto, founder van Contour Lab. ‘Onze innovatieve software leert bij door het surfgedrag van klanten en wordt dus steeds slimmer. Op die manier kunnen we hen steeds beter persoonlijk helpen. Minder retours en meer happy customers dus. En – daar zijn we van overtuigd -een tevreden klant telt voor twee.’
Yentl Desmyter, marketing manager bij Marie Méro, is alvast bijzonder enthousiast: ‘Persoonlijk stijladvies en een excellente service zijn twee van de belangrijkste pijlers van Marie Méro, zowel in onze shops als online. We geloven heel sterk in de kracht van artificial intelligence en het gebruik van machine learning dat zal toelaten klanten alsmaar beter kledingadvies te geven. Ik ben dan ook heel blij dat we als eerste Belgisch modemerk de matchmaker software van Contour Lab kunnen lanceren en onze klanten zo toegang bieden tot digital bodytype shopping.’
Probeer digital bodytype shopping nu uit op mariemero.be.