Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

GEZOND ONDERNEMEN Caroline Rigo is founder van Cent Pur Cent: ‘Ik wil de wereld veroveren met mijn make-up’

Sien Vanneste
4 min read

Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij de komende tien weken inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Caroline Rigo van Cent Pur Cent.

Wat is Cent Pur Cent?

‘Cent Pur Cent is mijn eigen Belgische, minerale make-uplijn. We bieden eenvoudige, gezonde én verantwoorde producten die je een geval van instant happiness geven. Make-up voor elke huid, voor elke vrouw!’

Waarom zijn je producten gezond?

‘De ingrediënten die we gebruiken zijn zoveel mogelijk mineraal en natuurlijk, waardoor onze producten vaak voor de meest gevoelige huid geschikt zijn.’

Hoe is de onderneming gestart?

‘Ik werk als make-up artist en van daaruit kwam het idee. De meest uiteenlopende mensen namen plaats in mijn stoel. Gemeenschappelijke deler? Hun zoektocht naar hun ware ik en make-up die dat proces kon helpen versnellen met de juiste producten en aanpak. Die impact wilde ik bereiken met producten die simpel in gebruik én tegelijkertijd gezond én mooi zijn. Ik wil gebruikers een luxueus parfumeriegevoel geven én de garantie dat hun producten zo natuurlijk mogelijk zijn. Een Chanel-gevoel, zeg maar, maar dan met zo weinig mogelijk synthetische oliën of andere schadelijke stoffen. Vandaag is de markt ontzettend veranderd, maar het aanbod natuurlijke cosmeticamerken was op dat moment erg beperkt en oogde meestal niet echt glamoureus. Mijn product moest én gezond én wetenschappelijk onderbouwd én prachtig zijn. Zo werd Cent Pur cent geboren.’

Wat wil je nog bereiken?

‘De wereld veroveren met mijn make-up.’

Hoe ziet de toekomst van het bedrijf eruit?

‘Het bedrijf groeit enorm snel. In 2021 verdubbelde het aantel werknemers en die groei gaat ook in 2022 door. Er staan verschillende lanceringen op de agenda en we zetten constant in op productontwikkeling.’

Naar welke andere persoon of ondernemer kijk je op?

‘Ik kijk op naar iedereen die de discipline heeft om altijd gezond te leven. Ikzelf doe dat negen van de tien dagen, maar ga altijd bij eentje de mist in. Zo leerde ik onlangs Stéphanie van Reiniciar, een methode om gezonder te leven, kennen. Zij is iemand die discipline heeft en zo mensen motiveert en meeneemt in een gezondere levensstijl.’

Had je een plan B?

‘Niet echt, ik was er van overtuigd dat dit zou lukken!’

Heb je nog een gouden tip voor andere ondernemers?

‘Luister naar de mensen die je product gebruiken en gebruik deze feedback voor de verdere ontwikkeling. Bouw een community uit, leer tellen en trek de waarden waar je zelf naar leeft door in je bedrijf.’

Benieuwd naar meer gezonde ondernemers? Lees hier het verhaal van Ike Byosière van EZZ.

Door Sien Vanneste

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Lees Meer ...

Logo Gezond

Meest gedeeld

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…