Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

GEZOND ONDERNEMEN Sally Meyvis is founder van Teint Teint: ‘Onze merken zijn zo natuurlijk mogelijk’

Sien Vanneste
4 min read

Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij de komende weken inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Sally Meyvis van Teint Teint.

1. Wat is Teint Teint?

‘Teint Teint is een online shop en winkel in Antwerpen met natural beauty, skincare en wellness goods. Bij ons kun je terecht voor skincare- en make-up advies op maat. Alle merken worden eerst uitgebreid getest en achter elk merk dat we aanbieden zit een mooi verhaal.’

2. Hoe ben je met Teint Teint begonnen?

‘Ik had veel jaren ervaring in de mainstream beauty industrie en werkte met grote merken, maar volg graag mijn eigen pad. Ik ontwikkelde een interesse voor natural en clean beauty en wou die graag delen met de wereld. Van daaruit ben ik op zoek gegaan naar merken die bij mijn visie passen.’

3. Waarom is Teint Teint gezond?

‘Onze merken zijn allemaal zo natuurlijk mogelijk en bevatten geen schadelijke ingrediënten.’

4. Wat waren je hoogte- en dieptepunten?

‘Het hoogtepunt? De fysieke winkel in Antwerpen, die sinds april open is. Het is heel fijn om mijn klanten persoonlijk te ontmoeten en verder te helpen. Bovendien is het altijd fijn als een klant een cosmetisch product eerst kan bekijken, ruiken en voelen voor hij of zij het aankoopt. De dieptepunten zijn de groeipijnen die je meemaakt als startende en solo ondernemer. Je moet heel erg je plan kunnen trekken en veel beslissingen alleen nemen.’

5. Is er iets wat je nu anders zou aanpakken?

‘Nee, uit alle beslissingen die je neemt, kun je iets leren. Soms pakt het goed uit, de andere keer iets minder. Tussendoor kun je nog steeds bijsturen. Ik ben tevreden over het traject dat ik tot nu toe heb afgelegd en wat het mij allemaal heeft bijgebracht.’

6. Wat wil je nog bereiken?

‘Ik wil Teint Teint verder laten uitgroeien tot een platform en gemeenschap waar allround health en wellness centraal staan. Ik onderneem heel erg vanuit mijn gevoel, maar ik zou graag een gevestigde waarde worden en mijn winkel, merken en gamma steeds verder uitbreiden en laten groeien.’

7. Naar welke andere ondernemer kijk je op?

‘Eigenlijk naar heel veel kleine ondernemers en zelfstandigen omdat ik goed besef wat het inhoudt om alleen te ondernemen en de vele rollen (verkoper, administratie, social media etc.) te vervullen in je eigen bedrijf.’

8. Had je een plan B?

‘Een plan B niet. Ik kwam uit een burn-out en besloot het roer volledig om te gooien en voor mezelf te kiezen. Ik bedacht nooit een plan B, omdat je er dan ergens al van uitgaat dat het zal mislopen.’

9. Heb je een gouden tip voor anderen die willen ondernemen?

‘Gewoon doen! Niet wachten tot alles tot in de puntjes uitgewerkt is. Onderweg leer je heel veel en kun je nog altijd bijsturen. Luister naar de feedback die je krijgt.’

Door Sien Vanneste

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Lees Meer ...

Logo Gezond

Meest gedeeld

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…