Ontspan en geniet weer van een goede nachtrust

ontspan-geniet-weer-van-goede-nachtrust.jpg

Jouw nachtrust bepaalt hoe jij je op een dag voelt. Slaap jij onrustig? Dan kan het niet anders dan dat je de volgende dag moe bent. Vermoeidheid heeft op zijn beurt weer invloed op jouw gemoedstoestand en concentratie.

Je presteert hierdoor slechter op je werk of studie waardoor de totale invloed van slechte nachtrust verder toeneemt. Dat terwijl de nacht het moment is dat je volledig tot rust moet komen.

Wat kan jij precies doen om weer van een goede nachtrust te kunnen genieten? Wat zorgt ervoor dat je slecht slaapt?

Stress is een bepalende factor

Uit vrijwel ieder onderzoek naar nachtrust komt hetzelfde naar voren: stress houdt ons wakker. Hoe meer stress we hebben, hoe minder gemakkelijk we in slaap komen en hoe vaker we wakker worden als we eenmaal in slaap zijn gekomen.

Stress kan uit allerlei situaties ontstaan. Kleine taken als welke boodschappen de volgende dag gehaald moeten worden tot conflicten op de werkvloer. Stress is overal aanwezig en is daarom lastig aan te pakken.

Jouw lichaam kan niet ontspannen

Wanneer je gestrest bent, kan jouw lichaam zich niet voldoende ontspannen. Dit staat in relatie tot de belangrijkste symptomen van magnesiumtekort. Magnesium zorgt er namelijk voor dat jouw spieren zich kunnen ontspannen. En laat nu precies stress de grootste veroorzaker van een magnesiumtekort zijn.

Als jouw lichaam zich niet weet te ontspannen, zal het lastig worden om in slaap te komen. Je kunt dus twee kanten op: of je verlaagt de stress of je werkt de magnesiumtekorten weg. Het verlagen van stress is tot op zekere hoogte mogelijk; alleen een stressvrij leven bestaat niet.

Het aanvullen van magnesium is daarentegen een reële optie. Waarom? Omdat je vrij eenvoudig voor voeding of voedselsupplementen kunt kiezen waar veel magnesium in zit.

Stress heeft vaak een diepe, lastig te doorgronden oorzaken waar soms zelfs psychologische behandeling voor nodig is. Magnesiumtekorten kunnen worden aangevuld met een enkele dagelijkse tablet. Je begrijpt al waar we naar toe willen gaan: je kunt veel makkelijker je magnesiumtekorten aanpakken dan stress.

Hoe pak ik een magnesiumtekort aan?

Het is absoluut niet het geval dat je door juist aan je magnesiumtekort aandacht te besteden alle stress links laat liggen. Magnesium is namelijk een anti-stress mineraal dat voorkomt dat stress een nog grotere invloed op jouw lichaam heeft. Hierdoor verbeter jij je nachtrust en voel jij je beter dan voorheen.

Goede nachtrust helpt jou te concentreren op je werkzaamheden, vrolijk in het leven te staan en beter met stressvolle situaties om te gaan.

De snelste manier om dit te doen, is door met voedingssupplementen (zoals Ultractive) jouw magnesiumtekorten weg te werken. Jouw lichaam weet zich beter te ontspannen en laat stress een minder bepalende invloed spelen.