Piloten onthullen geheimen die jij eigenlijk niet zou mogen weten

piloten-onthullen-geheimen-die-jij-eigenlijk-niet-zou-mogen-weten.jpg

Je ziet in het nieuws geregeld geruchten voorbij komen over de dingen die achter de schermen gebeuren bij de grote luchtvaartmaatschappijen. Zo zou Ryanair vliegtuigen laten vertrekken met te weinig benzine aan boord en worden bij andere maatschappijen vluchten vertraagd vanwege onzinnige redenen. Tijd voor duidelijkheid! Zes personen, allen werkzaam in deze sector, hebben dingen verklaart waar de luchtvaartmaatschappijen niet blij mee zijn. Je leest deze schokkende geheimen hieronder!

1. "De luchtvaartmaatschappij wil altijd dat ik minder brandstof meeneem dan ik zou willen. Meer brandstof meenemen kost namelijk geld. Maar als je echt het minimum voor een vlucht meeneemt en je komt in een storm terecht of iets anders zorgt voor vertraging, dan is er brandstof te kort en moeten we op een ander vliegveld landen." – Piloot bij een grote luchtvaartmaatschappij

2. "Als piloot krijg je bijna geen tijd om te lunchen. Maar omdat we toch moeten eten, lopen sommige vluchten veel vertraging op, gewoonweg omdat we nog moeten lunchen." – Eerste officier bij een regionale maatschappij

3. "We zorgen er altijd voor dat er geen paniek komt in het vliegtuig. We zullen nooit vertellen dat er bijvoorbeeld een motor uitgevallen is. Ook al is dit wel zo." – Jim Tilmon, voormalig piloot bij American Airlines

4. "We zijn vaak uitgeput. In ons contract staat dat we 16 uur achter elkaar mogen werken, dat is meer dan een vrachtwagenchauffeur. En zij kunnen even stilstaan langs de weg, dat is bij ons natuurlijk onmogelijk. – Piloot bij een grote luchtvaartmaatschappij

5. "Luchtvaartmaatschappijen zeggen vaak dat een vlucht bijvoorbeeld twee uur duurt, terwijl dit een uur en drie kwartier is. Dit is goed voor de statistieken, zo zijn ze namelijk bijna nooit te laat." – Piloot bij AirTran Airways

6. "Het kan zijn dat je een ticket koopt op internet en dat het vliegtuig waar je in zit hetzelfde logo heeft als op je ticket staat, maar dat je toch in een regionaal vliegtuig zit. Deze hebben andere regels als het gaat om veiligheid en er mogen bijvoorbeeld piloten vliegen met minder ervaring en minder training. – Piloot bij een grote luchtvaartmaatschappij