Te warm om te lopen? Dit is dé oplossing

te-warm-om-te-lopen-dit-oplossing.jpg

Als het buiten warm is hebben we soms echt geen zin om te gaan sporten. Van het idee alleen al beginnen we te zweten. Toch is lopen in warm weer erg goed voor je conditie. Met deze 5 tips zal het een stuk vlotter gaan.

1.Plan je loopsessie

Gelukkig is het niet de hele dag broeiend heet. ’s Morgens en ’s avonds zijn ideale momenten voor je workout. Zet je wekker vroeg genoeg, zo ben je de hitte voor. Ben je geen vroege vogel? Je kan je workout ook tot ’s avonds uitstellen. Maar laat van uitstellen geen afstellen komen!

2.Draag lichte kleren

Draag een sport bh, lichte ademende sportkledij en loopkousen. Vergeet je zonnebril en hoed niet. Smeer je voor je loopsessie in met zonnecrème en herhaal dit elk half uur.

3.Drink water

Besteed extra aandacht aan het drinken van water als het warm is. Breng genoeg water mee zodat je niet uitdroogt. Eet gedurende de dag voedingsmiddelen waar veel water in zit, zoals meloen en selder. Zorg er ook voor dat je voldoende zout binnenkrijgt, een zoute cracker is een goed idee.

4.Pas je workout aan

Volgens experten is de ideale looptemperatuur tussen 12 en 17  graden Celsius. Als het warmer is moet je lichaam zich veel meer inspannen om dezelfde resultaten te behalen. Stel geen onmogelijke eisen aan je lichaam. Je kan echt niet van jezelf verwachten dat je even goed traint als het erg warm is. Pas daarom je training een beetje aan. Geef jezelf meer pauzes of train een beetje minder lang.

5.Denk aan de voordelen

Als het buiten warm is bouw je extra conditie op. Het is zelfs even goed voor je conditie als sporten op grote hoogte. Als het warm is wordt je mentaal en fysiek krachtiger. Hierdoor kan je alle moeilijke momenten de baas, jij kan elke weersomstandigheid aan!