7 manieren om je vagina jong te houden

7-manieren-om-je-vagina-jong-te-houden.jpg

Hoe kan je je vagina jong houden? Wij vroegen raad aan een seksuoloog.

Vermijd het jojo-effect.

Als je gewicht aankomt en verliest kan je een losse huid op je venusheuvel verwachten. Als je erg mager bent kan je vagina er slechter beginnen uitzien als je ouder wordt. Vrouwen die 35 jaar oud zijn kunnen er soms veel ouder uitzien omdat ze geen vet hebben in hun gezicht. Hetzelfde geldt voor je vagina. Als je te veel gewicht verliest kunnen je schaamlippen slapper en uitgetrokken lijken.

Doe kegeloefeningen

Kegeloefeningen bezorgen je een strakkere vagina en intense orgasmes, maar er is een grote kans dat je ze fout doet. Vrouwen doen niet genoeg kegeloefeningen en houden het ook niet lang genoeg vol. Span je spieren vijf seconden op, ontspan, en herhaal 100 keer voor één sessie. Doe drie sessies per dag voor een optimaal effect. Je kan kegeloefeningen uitvoeren tijdens seks, dat is leuk voor jou én voor hem.

Zit op een zitbal

Om je vaginale spieren extra te trainen kan je beter op een zitbal zitten dan op een bureaustoel. Je spieren worden verplicht om zich op te spannen, het is dus een erg effectieve oefening.

Blijf seksueel actief

Als je geen stimulatie en bloedtoevoer krijgt in je vagina dan zullen je spieren verslappen. Sperma kan bovendien een verjongend effect hebben dankzij de hormonen, vetzuren en ontstekingsremmende eigenschappen die erin zitten.

Ga niet te lang fietsen

Fietsen mag dan wel gezond zijn, erg lang op een fietszadel zitten is niet gezond. Het kan ervoor zorgen dat je schaamlippen uitrekken, neem dus af en toe een lange pauze.

Gebruik milde zeep

Je vagina reinigt zichzelf. Gebruik een milde zeep als je je vagina jong wil houden.

Ga bovenop zitten

Draai de rollen eens om en ga tijdens seks bovenop zitten. Waarom? Als je partner altijd controle heeft over de intensiteit tijdens seks kunnen je schaamlippen uitrekken. Als jij vanboven zit is het veel makkelijker om je spieren op te spannen en je kan een houding kiezen die voor jou goed voelt.